اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین شرایط کرونا در استان سمنان/ چه خبر از واکسیناسیون؟

در حل حاضر استان سمنان در شرایط شکننده‌ کرونایی به سر می‌برد و برخی شهرستان‌های استان نیز در وضع قرمز قرار دارند.

آخرین شرایط کرونا در استان سمنان/ چه خبر از واکسیناسیون؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدت‌ها از شیوع کرونا در کشور و جهان می‌گذرد و همچنان سایه شوم این ویروس روی سر مردم سنگینی می‌کند.

استان سمنان نیز همانند سایر نقاط کشور درگیر بیماری کرونا است و در شرایط شکننده‌ای به سر می‌برد و برخی شهرستان‌های این استان نیز در وضع قرمز کرونایی قرار دارند.

به‌طور قطع رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از عادی‌انگاری و واکسیناسیون راه مقابله با ویروس کرونا است و در این بین باید دید مسؤولان چه تدابیری برای جلوگیری از پیشروی این بیماری اندیشیده‌اند و روند انجام واکسیناسیون در استان سمنان به چه صورت است؟

برای حفظ سلامت مردم با هیچ‌کسی تعارف نداریم

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان اظهار کرد: ما برای حفظ سلامت مردم با هیچ‌کسی تعارف نداریم و در هر زمانی که شخصی در منطقه‌ای در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقاومت کند، پس از چندین اخطار و تذکر لسانی، لازم است برخورد جدی‌تر صورت گیرد.

وی بیان کرد: ما باید کمک‌حال اصناف و کسبه باشیم تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را در شرایط کرونایی ادامه دهند و اصراری بر پلمب واحدهای صنفی نداریم؛ اما نیاز است تا همراهی اصناف نیز از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تشدید شود.

هاشمی افزود: در صورت مشاهده نبود همکاری و مقاومت در این خصوص از سوی اصناف و کسبه، پس از تذکر لسانی، برخورد جدی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: پسندیده نیست در شهرستان شاهرود با وضع قرمز کرونایی، همچنان شرایط در سطح شهرستان در وضع عادی سپری شود.

استاندار سمنان گفت: ضرورت دارد مسؤولان ارشد شهرستان شاهرود، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی وضع قرمز و نظارت بر اجرای صحیح آن، پای کار باشند.

هاشمی بیان کرد: چندین بار تأکید شد تا شهرستان‌های استان سمنان در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از طریق فضاسازی شهری ورود کنند که همچنان این مهم صورت نگرفته است و در صورت ادامه‌دار بودن این مقوله، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: امروز وضع معیشت و سلامت مردم و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری، دو مقوله مهم و اولویت اساسی استان سمنان است؛ ما قصد قرنطینه و یا برخورد قهری در شهرستان‌های استان را نداریم؛ اما باید نظارت ویژه در زمینه رعایت پروتکل‌ها در تمامی حوزه‌ها صورت گیرد.

استاندار سمنان عنوان کرد: ۴۹۶ هزار نفر از شهروندان بالای ۱۲ سال، دُز نخست واکسن کرونا و ۶۱ درصد بالغ بر ۳۵۲ هزار نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند که در حال حاضر از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

هاشمی افزود: تقریباً میزان بستری بیماران کرونایی در شهرستان دامغان با روند کاهشی همراه بوده و در حال حاضر به ۴۵ نفر رسیده که در شاهرود نیز این روند کاهشی مشاهده شده است؛ اما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از عادی‌انگاری در این دو شهرستان، حساسیت ویژه وجود داشته باشد.

بستری ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان سمنان

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری ۳۳ نفر نیز ترخیص شدند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که ۲۱۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا به صورت سرپایی بوده و ۲۳ نفر نیز بستری شدند.

هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضع قرمز کرونایی، شهرستان‌های گرمسار و سمنان در وضع نارنجی و شهرستان‌های میامی، سرخه، مهدی‌شهر و آرادان در وضع زرد کرونایی قرار دارند که لازم است فرمانداران با جدیت از وضعیت‌های زرد و نارنجی مراقبت کنند تا شاهد افزایش شرایط قرمز کرونایی نباشیم.

هیچ فعالیتی مانع مقابله با کرونا نشود

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته شاهد بودیم که شهرستان‌های دامغان و شاهرود در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم هم‌زمانی این مهم با بحث سفر ریاست جمهوری، جلسات ستاد استان سمنان و شهرستان‌ها و همچنین کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا تحت‌الشعاع قرار نگرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه باید نسبت به موضوع کرونا همچنان حساسیت ویژه داشته باشیم، گفت: هیچ کار و فعالیتی نباید مانع مقابله با کرونا شود.

شرایط کرونایی استان سمنان شکننده است

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: در مجموع روند ثابتی را در زمینه ابتلا و سرایت کرونا در استان سپری کردیم و به صورت مختصر در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه شهرستان دامغان سیر نزولی خود را در زمینه ابتلا و سرایت بیماری کرونا آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: امروز در بیمارستان ولایت دامغان ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: شرایط در حال حاضر بسیار شکننده است و سایر شهرها نیز در معرض خطر قرار دارند.

دانایی عنوان کرد: در زمینه بیماران بستری سرپایی و روی تخت مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در کل استان سمنان، ۴۵۶ مورد ثبت شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان سمنان ۸۸.۹ درصد، شاهرود ۸۷ درصد، دامغان ۷۶ درصد، گرمسار ۸۲.۷ درصد، مهدی‌شهر ۸۵.۳ درصد، آرادان ۸۸.۱ درصد و سرخه ۹۱ درصد جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت: همچنین ۶۷.۷ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان، ۶۵ درصد شهرستان شاهرود، ۶۶.۴ درصد دامغان، ۶۴.۴ درصد گرمسار، ۶۷.۸ درصد مهدی‌شهر، ۶۵.۴ درصد آرادان و ۶۶.۸ درصد شهرستان سرخه دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دانایی با بیان اینکه رنگ‌بندی‌های کرونایی شهرستان‌ها تغییری نکرده است، افزود: برخورد با افرادی که نقض قانون می‌کنند باید به صورت جدی انجام شود.

وی بیان کرد: خواهش می‌کنم با دستور استاندار سمنان دستگاه‌های اجرایی در خصوص استعلاجی بیماران مبتلا به کرونا نهایت همراهی و مساعدت را داشته باشند.

پلمپ ۱۰ واحد صنفی متخلف در شاهرود

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز با بیان اینکه آمار ابتلا به کرونا در سه روز گذشته در شاهرود نزولی بوده است، اظهار کرد: میزان میانگین بستری شبانه‌روز در مجموعه زیرپوشش دانشگاه به ۱۶ تا ۱۹ بستری رسیده است.

وی گفت: طی هفته گذشته ۲۴ گزارش تخلف در حوزه اصناف با ۱۰ مورد پلمب در شهرستان شاهرود صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی متولی امر رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی، بیش از گذشته اهتمام ورزند.

تعداد بستری‌های کرونایی شاهرود در حال کاهش است

ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز اظهار کرد: دیشب به صورت سرزده شاهد حضور استاندار سمنان در شهرستان شاهرود و بازدید میدانی بودیم که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در طول سه روز گذشته تعداد بستری‌ها در شهرستان شاهرود در حال کاهش است، گفت: این نشان از این دارد که اقدامات انجام‌شده در حال تأثیرگذاری است.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افزود: پس از قرمز شدن شرایط کرونایی در شاهرود، ۵۳۸ مورد بازرسی از اصناف، ۱۳ مورد پلمب و اخطار کتبی و معرفی به مراجع قضایی صورت گرفت.

جلالی گفت: طی هفته جاری به صورت جدی‌تر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر این امر در شهرستان شاهرود ورود خواهیم کرد.

موارد مراجعه سرپایی مشکوک به کرونا در دامغان زیاد شد

مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان نیز گفت: تذکر لسانی و اخطار را در مرحله نخست برای نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: موارد مراجعه سرپایی ابتلا به کرونا در دامغان زیاد شده است؛ اما تست‌های مثبت به شدت کاهش یافته و روند در شهرستان نزولی است.

فرماندار دامغان اظهار کرد: تقویت نظام درمان شهرستان دامغان به خصوص در مقابله با کرونا می‌تواند آمار بستری‌های کرونا را کاهش دهد.

بندرآبادی گفت: نظارت‌ها و اقناع‌گری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دامغان طی هفته جاری تشدید خواهد شد.

بخش بیمه‌ای باید غرامت دستمزد مبتلایان کرونا را بپردازد

مجتبی اکرم، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان نیز اظهار کرد: مشکل در بحث استعلاجی‌ها این است که برخی از استعلاجی‌ها در بدو ورود افراد با علائم تب صادر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است تا صدور استعلاجی پس از ویزیت اولیه و مشخص شدن جواب تست پس از ۷۲ ساعت، در صورت مثبت بودن صادر شود، گفت: بخش بیمه‌ای موظف است تا غرامت دستمزد تمامی افراد مبتلا به بیماری کرونا را بپردازد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول