اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شرکت 10 هزار دانش‌آموز همدانی در پویش «به رنگ مدرسه»/ فعالیت ۸۸۷ خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس همدان از شرکت 10 هزار دانش‌آموز در پویش «به رنگ مدرسه» خبر داد و گفت: هدف این پویش آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم مشارکت، نوعدوستی و افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به موضوع مدرسه‌سازی است.

شرکت 10 هزار دانش‌آموز همدانی در پویش «به رنگ مدرسه»/ فعالیت ۸۸۷ خیر مدرسه‌ساز

 محمدحسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استان همدان در مجموع دارای ۸۸۷ خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی است اظهار کرد: از این تعداد ۲۳۵ خیر حقیقی و حقوقی صرفاً مدرسه‌ساز هستند و بقیه آنها با اهدای زمین، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه‌سازی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری خیرین مدرسه‌ساز ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد کرده‌‌اند که تاکنون ۸۵ درصد این تعهد محقق شده است گفت:‌ سال گذشته تعهد خیرین ۴۴ میلیارد تومان بود که به طور کامل محقق شد.

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۵۰  نفر از فرهنگیان با اهدای مبلغی از حقوق خود به صورت ماهیانه در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند افزود:‌ ساخت مدارس صرفاً هزینه نیست و سرمایه‌گذاری بلندمدت برای ساخت شخصیت‌های علمی و انسانی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۷ تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ در مجموع  ۳۳۲ پروژه در قالب ۲ هزار و ۳۳ کلاس درس و اتاق با زیربنای ۲۴۱ هزار و ۱۵۳ مترمربع توسط خیرین مدرسه‌ساز استان  به صورت خیری و مشارکتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است .

مرادی از طرح «آجر به آجر» در حوزه مدرسه‌سازی سخن گفت و افزود: از سال گذشته در سازمان نوسازی مدارس کشور و به تبع آن در ادارات استان‌ها این طرح آغاز شد و تاکنون چهار پویش در این راستا برگزار شده است.

وی با اشاره برگزاری این پویش‌ها در استان همدان عنوان کرد: پویش مهر ۳۱ مردادماه سال گذشته همزمان با ماه محرم آغاز شد و تا ۳۰ مهرماه ادامه داشت که تعداد شرکت‌کنندگان ۷ هزار و ۱۲۸ نفر و مبلغ مشارکت ۴۱۹ میلیون و ۷۹۲ هزار و  ۹۹۸ ریال بود.

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس همدان هدف این پویش را هدایت کمک‌های مومنانه و نذورات فرهنگی برای ساخت مدرسه و مشارکت در احداث مدرسه یک کلاسه ده‌کبود خزل توسط مردم عنوان کرد و افزود: دومین پویش«من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» بود که از سوم مهرماه سال گذشته آغاز شد و در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰  ادامه داشت و تعداد شرکت‌کنندگان ۱۵ هزار و ۳۱۵ نفر بودند و مبلغ مشارکت نیز یک‌میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۰۰ ریال بود.

وی تصریح کرد:‌ هدف پویش را افزایش آگاهی و مشارکت بانوان و مادران نیک‌اندیش در امر مدرسه‌سازی و احداث مدرسه یک کلاسه روستای آقداش با مشارکت مردم استان و خیر مدرسه‌ساز خانم اشرف چراغ مغان بود.

مرادی با اشاره به برگزاری پویش « آجرهای مهربانی» ویژه ماه مبارک رمضان گفت: این پویش تا بیستم خردادماه ادامه داشت که تعداد شرکت‌کنندگان ۱۵ هزار و ۸۵۶  نفر و مبلغ مشارکت یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸ ریال بود.

وی با بیان اینکه هدف پویش هدایت امور خیر و نیکوکارانه مومنین در این ماه به مدرسه‌سازی بود افزود: پویش «به رنگ مدرسه» پویش نقاشی دانش‌آموزان با موضوع«مدرسه دوست داشتنی» ۱۵ شهریورماه آغاز شود و تا ۱۵ آبان ماه امسال ادامه داشت و  ۹ هزار و ۸۷۴ دانش‌آموز در آن شرکت کردند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول