اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کسب رتبه‌ برتر دانشجویان سمنانی در جشنواره قرآن و عترت کشور

دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان رتبه‌های برتر بیست و نهمین جشنواره قرآن و عترت کشور را کسب کردند.

کسب رتبه‌ برتر دانشجویان سمنانی در جشنواره قرآن و عترت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان رتبه‌های برتر بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت کشور را کسب کردند.

نفیسه سرکاری، دانشجوی رشته مهندسی شبکه‌های کامپیوتری دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در بخش هنری و رشته خوشنویسی رتبه برتر و مقام نخست و مریم خان‌بیکی، دانشجوی رشته کامپیوتر دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در بخش آوایی رشته تلاوت تحقیق خواهران رتبه برتر و مقام دوم بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری (قرآن و عترت) کشور را کسب کردند.

یست و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شامل ۶ بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی و ۲۹ رشته تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ پنج جزء، دعا و مناجات‌خوانی، اذان، تواشیح، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل‌بیت (ع)، آشنایی با سیره معصومین (ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، طراحی پوستر، معرق و منبت، تذهیب، فیلم کوتاه، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، شعر، تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن، کانال‌های شبکه‌های مجازی و مقاله‌نویسی برگزار شد.

جشنواره فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت دانشجویان یکی از مهم‌ترین و توانمندترین ابزارها در راستای تحقق دانشگاه اسلامی بوده که برگزاری آن، نمونه‌ای آشکار از نشاط و پویایی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

این جشنواره با در نظر داشتن اهداف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی بین دانشجویان، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز، شناخت استعدادها و توانایی‌های دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و بسترسازی جهت رشد و بالندگی آنها و ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول