اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته‌شدگان این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به افزایش چشمگیر پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی و رایگان، رسالت تربیت تکنسین مهارتی و آچار به دست را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته‌شدگان در هر چهار دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت: ۲۰ رشته جدید منطبق بر نیاز صنعت و بازار به سبد رشته‌های موجود این دانشگاه در سال گذشته و سال تحصیلی جدید اضافه شده است.

نقدی علت افزایش پذیرش این دانشگاه و استقبال دانشجویان را تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز ایجاد فرهنگ مهارت‌آموزی در خانواده و جامعه دانست و گفت: زمینه‌های لازم برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان در این دانشگاه فراهم شده است.

وی افزود: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان در سامانه بوستان به‌صورت الکترونیکی انجام گرفت و در مرحله بعد دانشجویان پذیرفته‌شده به‌صورت تقسیم‌بندی شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به دانشکده‌های محل قبولی مراجعه حضوری داشتند و مدارک خود را تحویل دادند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای دانشجویان غیربومی استان گفت: با هماهنگی‌های صورت پذیرفته، مدارک آنها از طریق پست به دانشکده‌های محل قبولی ارسال می‌شود.

نقدی علت اصلی استقبال پرشور و جهش ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را آمار ۶۵ درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دانست.

وی افزود: علت میزان اشتغال بالای این مجموعه دانشگاهی فراگیری دروس مهارتی در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش‌ به‌عنوان ورودی اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در این دانشگاه و سطح توقع پایین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است که در قالب تکنسین و کارشناس وارد بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول