اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بدون کمک مردم و گروه‌های جهادی عبور از بحران کرونا ممکن نبود

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: اگر انسجام و کمک مردم و گروه‌های جهادی، دستگاه‌های مختلف، خیرین، اصناف و صنعت نبود و هم‌چنین ۲ بال دانشگاه یعنی بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی نبود، عبور از بحران کرونا بسیار سخت بود.

بدون کمک مردم و گروه‌های جهادی عبور از بحران کرونا ممکن نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کاری در دانشگاه با توان و ایده یک فرد انجام نشده و همه در انجام آن نقش داشته‌اند.

وی ادامه داد: ۲۳ ماه پیش که بنده مسؤولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی را پذیرفتم، با یک تیم منسجم روبرو بودم و تلاش کردیم در کنار یکدیگر در بحث توسعه دانشگاه گام برداریم.

نامدار ادامه داد: در آن دوران، بیمارستان رحیمیان مهم‌ترین مطالبه استان بود، هم‌چنین بیمارستان شهدای آبیک و پروژه‌های متعدد در حوزه سلامت نیز کوهی از کار را پیش روی ما داشت که باید با همت همه‌جانبه پیش می‌رفت.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: توسعه آموزش و پژوهش اصلی‌ترین رکن دانشگاه علوم پزشکی بود و ما کار را با یک تیم جوان آغاز کردیم و در همان اوایل کار نیز به بحران کرونا برخوردیم که تجربه‌ای در دنیا در آن وجود نداشت، در چنین بحرانی باید به‌صورت ضربتی و با آموخته‌های پیشین خود با این بیماری ناشناخته مواجه می‌شدیم و آن را در همه ابعاد مدیریت می‌کردیم.

نامدار بیان کرد: اگر انسجام و کمک مردم و گروه‌های جهادی، دستگاه‌های مختلف، خیرین، اصناف و صنعت نبود و هم‌چنین ۲ بال دانشگاه یعنی بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی نبود، عبور از این بحران بسیار سخت بود.

وی تصریح کرد: ما در این ایام سهم زیادی از انرژی و توان خود را برای مبارزه با کرونا گذاشتیم تا در کنار مدیریت این بیماری، اقدامات مناسبی برای زیرساخت‌های مستهلک حوزه سلامت و بهداشت انجام دهیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه عنوان کرد: اگر چه حوزه بهداشت ما در طرح موفق شهید سلیمانی و طرح واکسیناسیون تلاش‌های زیادی کرد، اما در واحدهای دیگر نیز از توسعه زیرساخت‌ها عقب نماندیم و اقدامات موثر و مثبتی داشتیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما در این ایام این بود که در تمام انتخابات و انتصابات از علایق و سلایق سیاسی استفاده نکنیم، زیرا استقلال خود را حفظ کرده‌ایم و این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید وجود داشته باشد.

نامدار عنوان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد مردم بود و این سرمایه اجتماعی در موضوع واکسیناسیون کمک شایانی به ما کرد.

وی بیان کرد: استفاده از توان اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز به خوبی شکل گرفت و طرح موفق خدمات مراقبتی در منزل که در هیئت وزیران نیز مصوب شده، پایلوت آن در قروین بود و ما در روزهایی که با کمبود تخت مواجه بودیم، توانستیم با استفاده از این طرح، ۶ هزار بیمار را در منزل حمایت کنیم و نیز ۵۰ هزار مشاوره تلفنی نیز به بیماران بدهیم.

نامدار خاطرنشان کرد: در این ایام ۷۰ تخت آی‌سی‌یو نیز به تخت‌های بیمارستانی استان قزوین افزوده شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: هم‌چنین ما در توسعه پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در استان پیشتاز بودیم.

نامدار عنوان کرد: ۲۸۳ عضو هیئت علمی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۳۰ درصد این اعضا در ایام مسؤولیت بنده بوده که مایه فخر و مباهات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول