اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سرانهٔ تخت بیمارستانی قزوین از متوسط کشوری پایین‌تر است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استان قزوین به لحاظ سرانه تخت بیمارستانی از متوسط کشوری پایین‌تر است، در رابطه با زیرساخت‌های حوزه سلامت نیز ۷۰درصد زیرساخت‌های استان فرسوده هستند، در تعداد پژوهشکده‌ها نیز کمترین امکانات را داریم که لازم است این موارد جبران شوند.

سرانهٔ تخت بیمارستانی قزوین از متوسط کشوری پایین‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات پردیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ابتدای مسؤولیت خود با شرایط کرونایی در جامعه مواجه شدند و در این ایام توانستند به‌درستی فضا و امکانات را مدیریت کنند و امکانات جدید را نیز جذب کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین حداقل به تعداد ۱۰۰ نفر در حوزه هیئت علمی با کمبود مواجه است و این مایه تعجب است و لازم است برای استان به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی شود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: استان قزوین معین حداقل ۱۱ استان و ۳۵ میلیون نفر جمعیت در سوانح و حوادث و تعطیلات است، اما حتی در داشتن جراح و متخصص بیهوشی نیز مشکل داریم که در حال حاضر با شیفت‌های اضافه در حال حل این مشکل هستیم و این زیبنده استان ما نیست که چنین کمبودهایی را داشته باشد.

وی عنوان کرد: استان قزوین به لحاظ سرانه تخت بیمارستانی از متوسط کشوری پایین‌تر است، در رابطه با زیرساخت‌های حوزه سلامت نیز ۷۰درصد زیرساخت‌های استان فرسوده هستند، در تعداد پژوهشکده‌ها نیز کمترین امکانات را داریم که لازم است این موارد جبران شوند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین از رویش‌های انقلاب و از جوانان گام دومی هستند که امیدواریم همه در کنار هم بتوانیم عقب‌ماندگی‌های حوزه بهداشت و سلامت استان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول