اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مدارس متوسطه دوم در خراسان‌جنوبی حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس آخرین بخش‌نامه و اطلاعیه دبیرخانه پروژه مهر، ۳۳ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در خراسان‌جنوبی مانند بقیه نقاط کشور به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدارس متوسطه دوم در خراسان‌جنوبی حضوری است

محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به آغاز فعالیت مدارس استان، اظهار داشت: با توجه به تأکید وزارت آموزش و پرورش نسبت به اصل سلامت‌محوری در آموزش، مدارس آمادگی لازم را برای پذیرش دانش‌آموزان دارند.

وی بیان داشت: بر اساس آخرین بخش‌نامه و اطلاعیه دبیرخانه پروژه مهر، ۳۳ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در خراسان‌جنوبی مانند بقیه نقاط کشور به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

آذرماه؛ بازگشایی مدارس متوسطه دوره اول و ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بازگشایی‌ مدارس را براساس شیوه‌نامه ابلاغی و دستورات لازم برای تأمین سلامت دانش‌آموزان و معلمان دانست و مطرح کرد: مدارس متوسطه دوره اول و ابتدایی نیز از اول آذر ماه خواهد بود.

واقعی درباره بازگشایی مدارس شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان که در وضعیت قرمز هستند، گفت: مدارس متوسطه دوم در این شهرها هم فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در این زمینه تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم که توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه فعالیت حضوری مدارس شهرهای خراسان‌جنوبی که به تازگی قرمز شده‌اند، تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا که توسط وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ می‌شود، هستیم.

واکسیناسیون ۸۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه خراسان‌جنوبی حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند، مطرح کرد: بیش از ۵۸ هزار و ۷۴۳ دانش‌آموز دوره متوسطه واکسن کرونا را دریافت کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۶۵۲ دانش‌آموز هر دو دُز را دریافت کرده و مابقی یک دُز را تزریق کرده‌اند.

واقعی با اشاره به دریافت قریب ۹۳ درصد واکسن کرونا توسط فرهنگیان خراسان‌جنوبی، افزود: ۷ درصد باقی مانده اکثراً معلمانی هستند که به دلیل بیماری از دریافت واکسن به توصیه پزشکان معاف شده‌اند.

لزوم ارائه کارت واکسیناسیون به مراکز آموزشی و اداری

وی با بیان اینکه برای پالایش و کنترل واکسیناسیون فرهنگیان، ارائه کارت واکسیناسیون به مراکز آموزشی و اداری الزامی است، گفت: برای این منظور دستورالعملی با توجه به آیین سازمان اداری و استخدامی تنظیم شده و به مراکز آموزشی، مدارس و ادارات ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تمام کارکنان آموزشی واداری استان می‌توانند بامراجعه به وب سایت  vaccinecard.salamat.gov.irنسبت به دریافت کارت واکسیناسیون اقدام نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول