اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قضات در ثابت شدن اعسار سخت‌گیری نکنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: از قضات می‌خواهم که در مسأله ثابت شدن اعسار سختگیری نکنند چراکه واقعا ثابت شدن اعسار یک نفر سخت‌تر از کسی که پولدار است و اعلام ورشکستگی کرده نیست، در اعسار واقعا سخت‌گیری می‌شود که باید تمهیدی در این خصوص اندیشیده شود.

قضات در ثابت شدن اعسار سخت‌گیری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم معارفه مدیر کل جدید دادگستری استان اصفهان، ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان اظهار داشت: مناسبت‌های ۱۳ آبان همچون تبعید حضرت امام و کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان هر چند سخت بود اما نتایج مهم و اثرگذاری برای کشور داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه بهتر بود این جلسه در زمانی برگزار شود که بتوانیم در مراسم ۱۳ آبان شرکت کنیم، گفت: وقتی امام(ره) به نجف تبعید شدند جمعیت زیادی از ایشان استقبال کردند و محبوبیت امام در نجف مکر دشمنان را در تضعیف چهره ایشان خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم بعد از ۴۲ سال و برخلاف تلاش‌های دشمنان، روز به روز این انقلاب و نور گسترش زیادی در جهان پیدا کرده و در همین راستا امروز روز با عظمتی است.

طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: در اصفهان شاید بیش‌تر از دیگر استان‌ها زندانی آزاد می‌شود و در این ۷ ماه بیش از ۳۰۰ نفر آزاد شدند که بیش از ۴۸ درصد آن را طلبکاران بخشیدند. 

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: امیدوارم خدا به تمام قضات توفیق خدمت‌رسانی به جامعه اسلامی بدهد و در مسیرشان به درستی پیش بروند؛ آقای حبیبی انسانی متدین، شجاع، نفوذناپذیر، حق‌جو، حق‌شناس و حق‌گو است و امیدوارم استفاده خوبی از ایشان بشود.

وی افزود: از قاضی‌ها می‌خواهم که در مسأله ثابت شدن اعسار سختگیری نکنند چراکه واقعا ثابت شدن اعسار یک نفر سخت‌تر از کسی که پولدار است و اعلام ورشکستگی کرده نیست، در اعسار واقعا سخت‌گیری می‌شود که باید تمهیدی در این خصوص اندیشیده شود.

دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی نشان داد می‌تواند پای کار بایستد

در ادامه این مراسم سید رضا مرتضوی اظهار داشت: اهمیت دستگاه قضا بر همه واضح است و بسیاری از پیامبران، صالحان و اولیا خدا جان‌شان را برای استمرار عدالت در جامعه هدیه دادند. 

استاندار اصفهان ادامه داد: این جایگاه، جایگاه خاصی است و جمهوری اسلامی با حضور بزرگان در راس دستگاه قضا مسیر ویژه‌ای را طی کرد و جای جای کشور پر از قضاتی است که برای این موضوع تلاش می‌کنند. 

وی بیان‌ داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌هایشان جهت‌گیری‌هایی را برای قضات بیان می‌کنند و طبق همین موارد انتظارمان از مدیر کل جدید را بیان می‌کنیم. 

مرتضوی با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: امروز سیاست‌های نظام روشن است و اگر طبق همان سیاست‌ها حرکت کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ مورد بعدی اینکه بسیاری از اوقات احکام صادره با طولانی شدن روند اجرا اثربخشی خود را از دست می‌دهد، دستگاه قضا در برخی نقاط مثل برخورد با مفسدان اقتصادی نشان داد می‌تواند سریع پای کار بایستد.

استاندار اصفهان گفت: موردی بعدی همراهی با دیگر دستگاه‌هایی است که به‌دنبال بالا بردن شاخص‌های امنیتی هستند و در این مدت هم شاهد این موضوع بودیم؛ اگر بین‌مان‌هماهنگی کامل صورت نگیرد انعکاس عملکردمان در جامعه کامل نخواهد بود؛ مردم همه ما را کل حاکمیت می‌بینند و عملکردمان را به پای هم می‌نویسند و باید تلاش کنیم هماهنگی را طوری پیش ببریم که انعکاس عملکردمان در جامعه شنیده شود.

وی تأکید کرد: یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضا حضور در بین مردم است تا مردم احساس قرابت و نزدیکی کنند؛ ارتباطات مردمی می‌تواند رویکردها را بهتر کند. 

ضرورت ورود دادگستری در خصوص مسائل محیط زیست اصفهان

در انتها عباس مقتدایی اظهار داشت: فردی وجود ندارد که اهمیت دستگاه قضا را نداند؛ در جامعه برخی ارگان‌ها نقش رکن را دارند و امنیت و آسایش جامعه از آن‌ها نشات می‌گیرد؛ اگر امروز در جامعه امنیت داریم به دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی باز می‌گردد. 

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان ادامه داد: در اصفهان به جهت ویژگی‌ها، دادگستری از جایگاه مهم‌تری برخوردار است؛ اگر در جامعه فردی خطایی انجام داد و به شکایت تهدید شد باید بدانیم جامعه لنگرگاه لازم را دارد حتی اگر مقطعی دچار مشکلات شود‌.

وی تأکید کرد: دادگستری به‌عنوان بستری برای حرکت سالم دیگر بخش‌ها باید فعالیت خود را پیش ببرد.

مقتدایی گفت: به محیط زیست اصفهان ظلم شده است و نیاز است این مورد در مجموعه دادگستری پیگیری شود؛ اصفهان با شهری مثل کرج و تهران قابل مقایسه نیست و در اصفهان آلودگی بیش‌تری را شاهدیم؛ این موارد توقعاتی است که مردم اصفهان از مجموعه دادگستری دارند و نه تنها در حیطه محیط زیست بلکه در حوزه تامین امنیت و آرامش نیز به همین صورت است‌. 

وی تأکید کرد: مردم به دادگستری اعتماد ویژه دارند اما نیاز است سطح رسیدگی‌ها نیز افزایش پیدا کند. 

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان عنوان کرد: اصفهان شهر پیچیده‌ای است و نیاز است شناخت بیش‌تری از آن صورت بگیرد؛ حضور آقای حبیبی باعث شده بود کارها سامان خوبی داشته باشد و از اینجا به بعد نیز مجمع نمایندگان آمادگی دارد بیش‌ترین حجم کمک را به دادگستری داشته باشد.

با توجه به همزمانی این برنامه با مراسم ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حاضران شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول