اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

یک مقام جبهه مقاومت ملی: تنها نیروی مخالف طالبان، داعش و القاعده در افغانستان هستیم

یک مقام جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: در حال حاضر تنها نیروی مخالف طالبان، داعش و القاعده در افغانستان، جبهه مقاومت ملی به فرماندهی «احمد مسعود» است.

یک مقام جبهه مقاومت ملی: تنها نیروی مخالف طالبان، داعش و القاعده در افغانستان هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علی میثم نظری» مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان خبر حضور «احمد مسعود» رهبر جبهه مقاومت ملی این کشور در تاجیکستان را تکذیب کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «صدای آمریکا» در این مورد گفت: ما نمی‌دانیم چه کسی از انتشار گزارش‌های نادرست در مورد رهبر مقاومت ملی سود می‌برد. افرادی که این پیام‌ها را منتشر می‌کنند نه نماینده رسمی هستند و نه اعضا جبهه مقاومت ملی افغانستان. آنها هیچ رابطه‌ای با جبهه مقاومت ملی ندارند.

مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی در ادامه گفت: می‌خواهم رسما اعلام کنم که «احمد مسعود» در افغانستان است، اما به عنوان یک رهبر سیاسی و نظامی می‌تواند به کشورهای دیگر سفر و  با مقامات دیدار کند.

نظری از این طریق، اخبار و گزارش‌های مبنی بر حضور رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در تاجیکستان را تکذیب کرد.

وی در ادامه در مورد ثبت و افتتاح دفتر جبهه مقاومت ملی در ایالات متحده را تایید کرد و گفت: ما مجوز ثبت نمایندگی خود را در وزارت دادگستری و سایر سازمان‌های دولتی ایالات متحده دریافت کردیم.

نظری خاطرنشان کرد که کسب مجوز برای ثبت دفتر جبهه سیاسی که هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد، کار آسانی نیست. این برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در مورد این که چه کسی رهبریت جبهه مقاومت ملی افغانستان را برعهده دارد (احمد مسعود، امرالله صالح، عبدالرب رسول سیاف»، «عطا محمد نور» یا «عبدالرشید دوستم» ) گفت: جبهه مقاومت ملی افغانستان یک رهبر شناخته شده دارد که «احمد مسعود» است.

نماینده رسمی جبهه مقاومت ملی افزود: صالح سرپرست ریاست جمهوری اسلامی افغانستان است. مسعود و صالح، البته، اقدامات خود را هماهنگ می‌کنند، اما تکرار می‌کنم که رهبر نیروهای  مقاومت ضد طالبان، احمد مسعود است.

وی در ادامه افزود: ما از سیاستمداران و رهبران نظامی افغانستان که حمایت خود را از جبهه مقاومت ملی اعلام کرده‌اند استقبال می‌کنیم. بسیاری از شخصیت‌های مشهور اکنون در خارج از افغانستان قرار دارند و این حق آنهاست که در مورد حمایت از ما انتخاب کنند. در حال حاضر تنها نیروی مخالف طالبان، داعش و القاعده در افغانستان، جبهه مقاومت ملی به فرماندهی احمد مسعود است.

نظری گفت: هدف اصلی جبهه مقاومت ملی افغانستان تضمین عدالت اجتماعی است. برای رسیدن به این هدف، آزادی و استقلال کامل، ما به یک سیستم مدیریتی غیرمتمرکز نیاز داریم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول