اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «لاوروف» بر نقش ویژه تاجیکستان در موضوع پنجشیر

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو قصد ندارد به عنوان میانجی در مذاکرات بین طالبان و سایر نیروهای سیاسی در افغانستان عمل کند.

تاکید «لاوروف» بر نقش ویژه تاجیکستان در موضوع پنجشیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در صحبت با رسانه‌ها گفت که این کشور قصد میانجیگری در مذاکرات بین طالبان و سایر نیروهای سیاسی در افغانستان را ندارد.

وی گفت: ما مدت‌هاست که از طالبان و همه گروه‌های سیاسی قومی دیگر در افغانستان دعوت می‌کنیم تا در مورد ایجاد یک دولت انتقالی فراگیر مذاکره کنند.

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در ادامه با بیان این که در حال حاضر قصد نداریم به عنوان میانجی در این مذاکرات عمل کنیم، گفت: به نظر من هیچ کس قصد چنین کاری را ندارد.

بنابر سخنان وزیر خارجه روسیه، همه علاقمندند که طالبان و دیگر شخصیت‌های قومی و سیاسی افغانستان به توافق برسند، چنین سیگنال‌هایی از سوی کشورهای غربی، چین و کشورهای آسیای مرکزی ارسال می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاجیکستان یکی از متحدان روسیه در مسئله مقاومت در پنجشیر نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

لاوروف گفت: در دره پنجشیر، تاجیکان افغانستان هستند که با نمایندگی طالبان در حال مذاکره هستند، امیدوارم این مذاکرات منجر به راه حلی شود و ادامه داشته باشد. تهدید، جنگ و نزاع راه حل نیست.

شایان ذکر است که رسانه آمریکایی «فایننشال تایمز» با استناد به منابع خود در بین «طالبان» از برگزاری ملاقات ریاست این گروه با «احمد مسعود» فرمانده نیروهای مقاومت پنجشیر در آینده نزدیک خبر داده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول