اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی با توسعه مشاغل خانگی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: توسعه مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک و زود بازده، کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را به همراه دارد.

کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی با توسعه مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های همسران طلاب خراسان‌جنوبی امروز با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، معاونان استاندار و جعی از مسئولان و طلاب در بیرجند افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف عرضه محصولات تولیدی همسران طلاب استان در زمینه خیاطی، گلدوزی، چرم‌دوزی، حوله‌بافی، شیرینی‌پزی، ترشیجات و غیره است که به مدت سه روز تا روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه در میدان ابوذر بیرجند دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌تواند صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

حمید ملانوری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های همسران طلاب خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک و زود بازده، از کارهایی است که می‌تواند کاهش نرخ بیکاری و  افزایش سریع اشتغال را به همراه داشته و مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها را حل نماید.

وی بیان داشت: در بسیاری  از کشورهای توسعه‌یافته جهان و جوامعی که به دنبال کاهش نرخ بیکاری  بوده‌اند به موضوع مشاغل خانگی  و کارگاه‌های کوچک و زودبازده  توجه ویژه ای شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی به محصولات عرضه شده در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: دراین نمایشگاه بانوان در کنار همسرداری، فرزندپروری و خانه ‌داری، توانسته‌اند در قالب مشاغل خانگی محصولاتی تولید نمایند که قابل تأمل است.

ملانوری با بیان اینکه نباید از  ظرفیت جامعه بانوان غافل شد، تصریح کرد: بانوانی که در این نمایشگاه تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند، همسران طلاب و  روحانیون استان هستند که نشان می‌دهد در جامعه دانشگاهی، حوزوی و بزرگان ما نیز این دید وجود دارد که همه باید برای رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و کمک به رفاه جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکمه همه تولیدات این نمایشگاه بر مبنای ظرفیت‌ها و منابع موجود در استان  تولید شده، مطرح کرد: برای توسعه این مشاغل می‌توان در قالب پرداخت تسهیلات کم ‌هره و ارزان‌قیمت  اقدام نکرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج استان نیز می‌تواند  زمینه را برای عرضه این محصولات و صنایع‌دستی فراهم کند و در این راه باید از ظرفیت فضای مجازی و زیرساخت‌های الکترونیک هم  به خوبی بهره برد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول