اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اجرای عملیات راه‌سازی در 100 کیلومتر راه روستایی شیروان

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شیروان گفت: با توجه به مجموع اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای سال جاری برنامه مدونی برای احداث و روکش آسفالت محورهای روستایی در سطح شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است.

اجرای عملیات راه‌سازی در 100 کیلومتر راه روستایی شیروان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حمید جوان در گفت‌وگو با رسانه‌ها بابیان اینکه اجرای عملیات راه‌سازی در ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی شیروان و 5 دستگاه پل در دست احداث، اظهار کرد: این طرح امسال در ۱۱.۵ کیلومتر از محورهای این شهرستان به‌صورت اجرای عملیات روکش آسفالت با پیمانکار قرارداد منعقدشده و در مرحله اجرا است.

وی گفت: تاکنون عملیات زیرسازی و روکش آسفالت راه روستایی نظر علی و نظر محمد در بخش سرحد شهرستان به اتمام رسیده و انجام عملیات زیرسازی محور روستای قلهک –زیدر به طول ۳.۵ کیلومتر و محور زو-تفتازان به طول ۱.۵ کیلومتر به اتمام رسیده که اجرای عملیات روکش آسفالت آن در مدت‌زمان یک ماه آینده انجام خواهد شد. 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شیروان افزود: همچنین انجام عملیات زیرسازی راه‌های روستایی بارزو، کورکانلو، دوآب و نقدو، قلعه حسن، پیر و دانلو و فیروزه و یاسرآباد، مرغزار و میلانلو علیا و پیره، سنجد و کاکلی، قپز وبرزلی و تعدادی دیگر از روستاها با اولویت جمعیت به طول مجموع ۱۰۸.۵ کیلومتر بر اساس اعتبارات در دستور کار است. 

وی عنوان کرد: طلب بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی پیمانکاران در مقابل تخصیص کمتر از ۳۰ میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در سال مالی ۹۹ در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راه‌های روستایی در سطح کشور را مهم‌ترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان به‌رغم اقدامات مناسب عملیات زیرسازی با ماشین‌آلات راهداری و احداث پل‌ها دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شیروان افزود: تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرای ماسه آسفالت در محورهای بخش مرکزی شهرستان، به طول ۷ کیلومتر برنامه‌ریزی‌شده است.

جوان درباره حذف نقاط پر تصادف در جاده‌های این شهرستان گفت: برای تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای، در سال گذشته ضمن آشکارسازی تمامی نقاط پر تصادف شهرستان، ۱۳ نقطه پر تصادف و حادثه‌خیز درراه‌های شهرستان تاکنون اصلاح و ایمن‌سازی گردیده و علاوه بر آن رفع ۴ نقطه حادثه‌خیز دیگر درراه‌های شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: خط‌کشی، اجرای سرعت کاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پرخطر، نصب و بهسازی ۲ هزار و ۵۰۰ عدد علائم و تابلوهای ایمنی، اجرای گارد ریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ‌ها و پاسگان‌ها در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام این شهرستان است. 

وی ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها را از دیگر رسالت‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو مدرسه مجاور جاده‌ای شهرستان انجام خواهد شد.

جوان در ادامه گفت: تسطیح و تیغ‌زنی جاده‌های شنی به طول ۴۰۰ کیلومتر، اصلاح شیب شیروانی به میزان ۱۸ هزار مترمکعب، مرمت یک دستگاه پل و احداث چهار دستگاه ابنیه فنی در محورهای این شهرستان شامل احداث دو دستگاه پل و مرمت یک دستگاه پل در شهرستان توسط پیمانکار در بخش قوشخانه و احداث دو دستگاه پل توسط پیمانکار در روستای اسطرخی و شوق آباد بخش مرکزی از جمله اقدامات انجام‌گرفته اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان باارزش روز برابر ۸۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شیروان افزود: علاوه بر این دو پل دیگر در بخش مرکزی و قوشخانه در حال برنامه‌ریزی احداث است.

وی گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان باری و مسافری با همکاری پلیس‌راه شیروان- بجنورد به‌صورت مستمر انجام می‌شود و در این زمینه در شش‌ماهه سال جاری ۳۰ مورد تخلف کشف و اقدامات قانونی صورت گرفت.

جوان در خاتمه اشاره نمود: به‌رغم کمبود اعتبارات و استانی شدن اعتبارات راه‌های روستایی، در سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت حداقل ۱۱.۵ کیلومتر راه روستایی، تکمیل انجام عملیات خاکی و زیرسازی ۱۰۸.۵ کیلومتر با توجه به اعتبار ۲۱ میلیاردی الزام ساخت راه روستایی در دستور کار قرارگرفته است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول