اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نسخه‌نویسی الکترونیک؛ از حذف دفترچه کاغذی تا نحوه اجرا

رئیس اداره بیمه سلامت شهرضا گفت: در طرح نسخه الکترونیک، گردش کار نسخه‌‌ها از زمان تجویز تا زمان نسخه‌پیچی یا انجام آزمایش و ارائه خدمات پاراکلینیکی، مکانیزه و الکترونیکی می‌شود.

نسخه‌نویسی الکترونیک؛ از حذف دفترچه کاغذی تا نحوه اجرا

سید مجتبی صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به سالروز تصویت بیمه همگانی و گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و پذیرش بیماران در مراکز درمانی و طرف قرارداد بدون نیاز به دفترچه بیمه انجام می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرضا با اشاره به اینکه طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در شهرستان شهرضا اجرا شده است، گفت: اجرای این طرح علاوه بر افزایش میزان ضریب دقت در نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، تسریع در امور بیمه شدگان، پرداخت سریع‌تر و بیشتر به پزشکان و مؤسسات طرف قرارداد سبب کاهش بار مراجعات بیمه‌شدگان به اداره برای انجام امور بیمه‌گری و باعث جلوگیری از اتلاف وقت و تجمع آنان در شرایط کرونایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و نقایص این طرح طی ماه‌های گذشته به حداقل ممکن رسیده است، بیان کرد: پاره‌ای از مشکلات به دلیل اشکال در ارسال پیامک کد رهگیری به موبایل بیمه‌شدگانی بود که شماره تماس آنان تغییر کرده است، بنابراین از این دسته بیمه‌شدگان درخواست می‌شود که شماره جدید تلفن همراه خود را به اداره بیمه سلامت اعلام کنند تا اصلاح شماره انجام شود.

صالح ادامه داد: در طرح نسخه الکترونیک، گردش کار نسخه‌‌ها از زمان تجویز تا زمان نسخه‌پیچی یا انجام آزمایش و ارائه خدمات پاراکلینیکی، مکانیزه و الکترونیکی می‌شود، اهمیت نسخه الکترونیکی این است که می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ، در زمینه تصمیم‌گیری‌‌های نظام سلامت هم مؤثر باشد.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرضا با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان اگر نیاز به راهنمایی و پشتیبانی دارند با سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت به شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند، عنوان کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت، تمدید الکترونیکی بیمه‌ها محقق شد و به منظور رفاه حال شهروندان در دوران همه‌گیری کرونا اقدام به ایجاد امکان تمدید الکترونیکی کلیه صندوق‌های بیمه‌ای فراهم شده است و بیمه‌شدگان میتوانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات شهروندی به صورت غیرحضوری بیمه نامه خود و خانواده را تمدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در۸۰ درصد مراکز خصوصی و ۱۰۰ درصد مراکز دولتی و دانشگاهی به اجرا درآمده است که در مجموع می‌توان گفت که این طرح در ۹۰ درصد مراکز شهرستان شهرضا اجراشده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول