اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزئیات طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در بیمه سلامت/ کاهش کاربرد دفترچه‌های خدمات درمانی

مدیر اداره بیمه سلامت شهرضا گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای خدمات بهتر و سریع‌تر به مردم، از اول اریبهشت 1400 اقدام به کاهش کاربرد دفترچه‌های خدمات درمانی کرده است.

جزئیات طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در بیمه سلامت/ کاهش کاربرد دفترچه‌های خدمات درمانی

سید مجتبی صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان اینکه از اول اردیبهشت، چاپ دفترچه بیمه سلامت در همه شعب این بیمه متوقف می‌شود، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای خدمات بهتر و سریع‌تر به مردم، از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ اقدام به کاهش کاربرد دفترچه‌های خدمات درمانی کرده است.

مدیر اداره بیمه سلامت شهرضا با اشاره به لزوم ارتقا و افزایش سرعت خدمات به بیمه‌شدگان بیمه سلامت ایران با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، افزود: هدف سازمان بیمه سلامت ایران این است که در راستای تسهیل در دریافت خدمات بدون دفترچه و حفظ سوابق به صورت الکترونیک طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را به گونه‌ای ساماندهی و اجرا کند که دیگر نیازی به استفاده از دفترچه‌های کاغذی نباشد.

وی با اشاره به نحوه دریافت خدمات پزشکی بدون دفترچه درمانی گفت: دفترچه‌هایی که هنوز برگه‌های آن به پایان نرسیده است تا استقرار کامل نسخه الکترونیک و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیکی معتبر هستند، وقتی به پزشک مراجعه می‌کنید برای احراز هویت کدملی یا دفترچه بیمه قبلی که هنوز برگه دارد، کارت ملی، شناسنامه و یا برگه مشخصات دفترچه باید همراه باشد.

صالح با بیان اینکه پزشک معالج بعد از احراز هویت شما اقدام به ویزیت می‌کند و در صورت لزوم به تجویز دارو و خدمات دیگر می‌پردازد، بیان کرد: در این مرحله نسخه الکترونیک صادر می‌شود و می‌توانید با مدارک هویتی سایر قدم‌های درمانی مانند مراجعه به داروخانه و یا آزمایشگاه را انجام دهید.

مدیر اداره بیمه سلامت شهرضا خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی پزشک امکان صدور نسخه الکترونیک را نداشت، نسخه کاغذی را صادر می‌کند اما حتماً روی نسخه‌هایی که از پزشک می‌گیرید باید دارای نام و نام خانوادگی، تاریخ ویزیت و کدملی درج شده باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید از برخورداری خود از پوشش بیمه‌ای مطلع شوید، یکی از راه‌های وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* و یا مراجعه به پورتال اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران را انتخاب کنید، اضافه کرد: بیماران خاص مانند سایر بیمه‌شدگان می‌توانند از وضعیت پوشش بیمه‌ای مطلع شوند، این بیماران با پسوند خاص در استعلام‌ها مشخص می شوند و پذیرش نوزادان در بخش بستری تا زمانی که شناسنامه بگیرند تا یک ماه با شناسنامه مادر امکان‌پذیر است.

صالح با اشاره به اینکه اگر نیاز به راهنمایی و پشتیبانی دارید با سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران به شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرید، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به ویژه در شرایط فعلی علاوه بر افزایش میزان ضریب دقت نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی، صرفه‎‌جویی در مصرف کاغذ، تسریع در امور بیمه شدگان، پرداخت سریع‌تر و بیشتر به پزشکان و مؤسسات، سبب کاهش بار مراجعات بیمه‌شدگان به اداره برای انجام امور بیمه‌گری و جلوگیری از اتلاف وقت و تجمع آنان می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول