اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از حمله سایبری دشمن تا عدم دخالت در انتخاب شهردار

ائمه جمعه شهرهای استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به لزوم هوشیاری در مقابل حملات سایبری برای جلوگیری از خسارات و تبعات آن بر لزوم پاسداشت روز 13 آبان روز استکبار ستیزی تاکید و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان تاکید کردند.

از حمله سایبری دشمن تا عدم دخالت در انتخاب شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه شهرهای استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به لزوم هوشیاری در مقابل حملات سایبری برای جلوگیری از خسارات و تبعات آن بر لزوم پاسداشت روز 13 آبان روز استکبار ستیزی تاکید و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان تاکید کردند.

حجت‌الام مهدی منصوری ظهر در خطبه‌های نماز جمعه شهر آب‌بر با اشاره به اینکه حمله سایبری به پمپ‌های بنزین درست در زمانی اتفاق افتاد که حوادث آبان روی داده بود، اظهار کرد: دشمن به خیال خود می‌خواست که از این اقدام نتیجه دلخواه را بگیرد در صورتی که در این اتفاق مردم خودشان قضیه را مدیریت کردند.

امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه مردم در حادثه حمله سایبری به پمپ بنزین‌های مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند، تصریح کرد: ملت ایران امروز از دسیسه‌های دشمنان آگاهی پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر نشدن خواسته دشمنان در لبنان اشاره کرد و گفت: دشمنان مردم لبنان تلاش داشتند تا از تجمع آرام مردم در اعتراض به رای قاضی سوء استفاده کرده و آنرا به اغتشاش  بکشانند.

حجت‌الام منصوری با هشدار به سران آذربایجان گفت: آنها نباید نمک خورده و نمکدان بشکنند و باید بدانند که چه کسانی در گذشته از آنها حمایت می‌کردند.

 

اعلام بی‌طرفی امام جمعه خرمدره در ارتباط با مصادیق انتخاب شهردار

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور نیز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان روز استکبار ستیزی اظهار داشت: پندار باطل بعضی‌ها این است که آمریکا با اعلام دوستی ایران، دشمنی را کنار خواهد گذاشت؛ این در حالی است که آغازگر دشمنی آمریکاست و نه ایران و این دشمنی هنوز از سوی آمریکا ادامه دارد. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه نتیجه استکبارستیزی در طولانی مدت معلوم می‌شود، افزود: همچنانکه امروز نتیجه قیام عاشورا را می‌بینیم، به شرط آن که قدرت درک ساختاری جامعه را داشته باشیم. در عین حال مهم‌ترین نتیجه استکبارستیزی حفظ محوریت دین است، چون دنیا مقدمه آخرت است. آن ورزشکار رزمی هم که برای پیروزی‌اش، شادمانی می‌کنیم، پدرش در میاد، اگر چه بازهم محور آن دنیاست. 

وی در ادامه با تبریک روز نوجوان و تبیین جایگاه مهم و حساس نوجوان در مدیریت کشور ادامه داد: توجه بنیادین به نوجوانان متناسب با نظریه‌های علوم انسانی دینی و با پرهیز از مرجعیت دادن به اندیشه‌های غربی، لازم و ضروری بوده و تأمین‌کننده آینده کشور خواهد بود. 

زاهدی پور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری معابر به نام شهدا گفت: با توجه به سابقه عملکرد نامناسب شوراها در بعضی‌ شهرها و روستاها و به ویژه نامگذاری برخی معابر پایتخت به نام افراد مسئله‌دار از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با تصویب قانون مناسب، از بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در آینده جلوگیری کند.  
امام جمعه خرمدره با اشاره به جایگاه سیزده آبان و اهمیت استکبارستیزی گفت: پندار باطل بعضی‌ها این است که آمریکا با اعلام دوستی ایران، دشمنی را کنار خواهد گذاشت؛ این در حالی است که آغازگر دشمنی آمریکاست و نه ایران و این دشمنی هنوز از سوی آمریکا ادامه دارد.

وی با تبیین وضعیت بازار سرمایه و بورس با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های بورسی رشد چشمگیر در بازار واقعی داشته‌اند، گفت: وضعیت ریزشی بورس را در معرض تردید و ابهام جدی قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد ورود مجلس برای تحقیق و تفحص از نحوه قیمت‌گذاری سهام در بورس یک ضرورت جدی است. 

زاهدی پور با اشاره به حملات سایبری به سامانه توزیع سوخت کشور تصریح کرد: این حملات از سویی نشان‌دهنده عمق تغییر در نظام مدیریتی در جامعه بشری است و از طرفی اهمیت توجه به پدافند غیر عامل و مقابله پیش‌ دستانه در این زمینه را روشن‌تر می‌سازد. 

امام جمعه خرمدره ضمن اعلام بی‌طرفی در ارتباط با مصادیق انتخاب شهردار گفت: تأخیر در انتخاب شهردار، به نفع شهر نیست و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و انتظار می‌رود هر چه زودتر شهرداری انقلابی، دلسوز و مردمی انتخاب شود. 
 

دشمن با اخلال در پمپ بنزین‌ها در صدد ایجاد نارضایتی بود

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر عدم غفلت از دشمن، به روش‌های مختلف دشمنان برای دشمنی با ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه حمله سایبری به شبکه توزیع سوخت و اخلال در پمپ بنزین‌ها یکی از این دشمنی‌ها بود که البته اتفاق جدیدی در دنیا نیست بلکه اردیبهشت امسال همین اتفاق در آمریکا رخ داد و ۱۰ هزار پمپ بنزین در آمریکا یک هفته از کار افتاد، اظهار داشت: دشمن شکست خورده با اخلال در پمپ بنزین‌ها در صدد ایجاد نارضایتی بود، اما از هماهنگی مسئولان و بصیرت مردم سیلی خورد.

امام جمعه سلطانیه به تبیین دور جدید مذاکرات هسته‌ای البته در بروکسل پرداخت و افزود: تغییر محل مذاکرات از وین به بروکسل با هدف برجسته‌سازی نقش اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا و ایجاد شکاف بین آمریکا و غرب است و ایران می‌خواهد طرف‌های مقابل را متوجه سازد که سیاست خارجی ایران تغییر کرده است.

 

وی با بیان این‌که‌ مذاکرات دوره جدید با دوره های قبل تفاوتهایی دارد خصوصا اینکه دولت سیزدهم حل مشکلات اقتصادی را به برجام گره نزده و ایران با رویکرد قاطعانه فقط اقدام در برابر اقدام را خواهد پذیرفت، گفت: ایران در مذاکرات بروکسل جدیت طرف های مقابل در انجام تعهدات را محک خواهد زد.

حسینی نسب با گرامیداشت ۱۳ آبان و با اشاره به سه رخداد مهم آن روز در سه سال مختلف از جمله تبعید امام به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش‌آموزان معترض به سیاست‌های رژیم پهلوی در سال ۵۷ که روز دانش‌آموز نامگذاری شده و نماد بصیرت و بیداری دانش‌آموزان و حرکت آنان در پاسداری از آرمان‌های اسلام است و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ که در دوران ابر قدرتی آمریکا هیمنه آمریکا را شکست و انقلاب دوم و روز استکبار ستیزی نامگذاری شد، افزود: استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا دستور قرآن و سیره انبیاء و ائمه معصومین علیهم السلام است و انقلاب اسلامی تدوام دهنده راه آنان در استکبارستیزی است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای انقلاب ولایتمداری،  استکبارستیزی و پاسداری از ارزشهاست، به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان اشاره کرد و افزود: کنگره شهدای استان باید آغازی باشد بر پایان هر کاری و هر منکری که ضدیت با آرمان‌های انقلاب و اهداف شهداست و زنجان غیرتمند در فرهنگ سازی ارزش‌های اسلام و انقلاب و حذف منکرات و فساد خصوصا بد حجابی و بی حجابی در جامعه که پیام کنگره ها و وصیت شهداست، پیشگام باشد و توسط ستاد کنگره در استان پیگیری شود.

وی با گرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده که روز نوجوان نامگذاری شده و با بیان اینکه هدف از این نامگذاری نشان دادن الگو به نوجوانان است که شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند و البته شهرستان سلطانیه نیز ۴۶ شهید دانش آموز دارد که الگو و اسوه جوانان و نوجوانان سلطانیه هستند، افزود: نهادهای تربیتی خصوصا خانه، مسجد و مدرسه باید نوجوانانی مثل شهید فهمیده تربیت کنند که البته شهید فهمیده های زیادی در کشور وجود دارند.

13 آبان انقلاب دوم بود 

حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان و تشکر از همه زحمتکشان این عرصه و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند استان زنجان مرکز پر افتخار از نظر علمی و عملی است و شهدا در راس افتخارات زنجان هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شهادت را قله و دامنه این شهادت را معنویت، اخلاص، ایثار و مجاهدت، گذشت، کار برای مردم و تلاش برای عدالت، تلاش برای حاکمیت دین عنوان کردند و افزودند این یادواره پایان کار نبوده بلکه شروع کار است.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات بروکسل که سنگ‌محک ایران برای غرب است، گفت: انتخاب بروکسل به جای وین اقدامی در راستای نمایش تغییر رویکرد سیاست خارجی ایران و تقویت بعد تهاجمی در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا است.

وی با اشاره به هشتم آبان روز پدافند غیر عامل و دفاع بدون سلاح که نیازمند توجه ویژه مدیران است، گفت: در صورت بی‌توجهی مشکلاتی به وجود می‌آید که  قابل جبران نیست.

علی اکبری با اشاره به سیزدهم آبان که مصادف است با سه واقعه مهم تاریخی تبعید امام به ترکیه شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی است، افزود: به فرموده امام راحل 13 آبان انقلاب دوم بود که باید به خوبی گرامی داشته شود.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول