اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: کشورهایی که ما را به خاطر ایران سرزنش می‌کنند با اسرائیل رابطه دارند

یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه آینده‌ای ندارد چرا که ملت‌ها مخالف آن هستند.

جهاد اسلامی: کشورهایی که ما را به خاطر ایران سرزنش می‌کنند با اسرائیل رابطه دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الهندی» رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که سریال عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل آینده‌ای ندارد چرا که ملت‌های این کشورها با این سازش مخالف هستند.

الهندی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: کشورهایی که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آورده‌اند، معتقد بودند که تل‌آویو از آن‌ها حمایت می‌کند اما ما در جریان نبرد اخیر غزه در ماه می ۲۰۲۱ به آن‌ها گفتیم که اسرائیل حتی نمی‌تواند از خود حمایت کند.

وی خطاب به سازشکاران تصریح کرد: اسرائیل دائما علاقه‌مند است که کشورهای منطقه از جمله متحدان آن ضعیف باشند؛ اسرائیل وجود شریک قدرتمند را نمی‌پذیرد و نمی‌تواند از آن‌ حمایت کند بلکه اسرائیل در این کشورها وارد می‌شود و با آزادی ملت‌ها و شکوفایی آن‌ها مقابله می‌کند.

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که وحدت داخلی فلسطین اساس مقابله با سریال عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود که ائتلاف کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با اسرائیل هرگز هیچ سودی برای آن‌ها چه در بخش نظامی و چه در بخش اقتصادی و رفاهی ندارد.

از دیدگاه الهندی روند سیاسی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به سازش به پایان رسیده است حال آنکه هیچ طرحی برای تشکیل دولت به ملت فلسطین ارائه نشد و اسرائیل از این وضعیت تنها برای خرید زمان جهت مصادره بیشتر اراضی فلسطینیان در کرانه باختری و استمرار طرح‌های یهودی‌سازی در قدس استفاده می‌کند.

الهندی همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین را به اتحاد با فلسطینیان فراخواند و گفت: «ما نمی‌گوییم تشکیلات خودگردان به سنگر مقاومت بازگردد اما اجازه دهید حداقل درباره برنامه‌ها اتفاق‌نظر داشته باشیم یا به یک مرجعیت ملی برای حل اختلافات مراجعه کنیم».

درگیری آتی با اسرائیل در کرانه باختری است

این رهبر برجسته جهاد اسلامی فلسطین گفت که درگیری آتی فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خواهد بود نه در غزه.

وی تصریح کرد که وضعیت در قدس خطرناک است و اسرائیل از عادی‌سازی روابط با حاکمان عرب و خروج آمریکا از منطقه برای اجرای برنامه‌های خاص خود در این شهر و کرانه باختری بهره می‌برد.

وی فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به آغاز انتفاضه گسترده در مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی فراخواند.

ایران بدون چشم‌داشت از مقاومت حمایت می‌کند

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، الهندی درباره روابط جهاد اسلامی و ایران گفت: ما در کنار همه طرف‌هایی که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند، ایستاده‌ایم، ایران بدون هیچ چشم‌داشتی از ملت فلسطین و مقاومت آن به اشکال مختلف حمایت می‌کند.

وی افزود که مسئله فلسطین مسئله امت اسلامی است و مصلحت در آن است که گروه‌های فلسطینی با همه طرف‌ها بر اساس مقابله با دشمن صهیونیستی روابط داشته باشند.

وی تأکید کرد: «برخی‌ها گروه‌های فلسطینی را به دلیل روابط با ایران سرزنش می‌کنند و در مقابل به برقراری روابط با اسرائیل روی می‌آورند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول