اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آبدهی چشمه کوهرنگ به 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافت/ منبع تأمین آب شرب 34 روستا در آستانه خشک شدن

مدیر روابط عمومی آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل کمبود بارش‌ها و خشکسالی، برداشت ما از چشمه کوهرنگ از 600 لیتر به 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

آبدهی چشمه کوهرنگ به 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافت/ منبع تأمین آب شرب 34 روستا در آستانه خشک شدن

فرشاد متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به دلیل کمبود بارش‌ها و خشکسالی، برداشت ما از چشمه کوهرنگ از 600 لیتر به 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی آبفای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این 400 لیتر آب در مسیر خود آب شرب پنج شهر و 34 روستا را تأمین می‌کند.

وی افزود: آبدهی چاه‌ها و منابع‌ زیرزمینی چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های کم بارش کمتر است و تقریبا به هفت لیتر بر ثانیه رسیده که این موضوع مشکلات زیادی را در تأمین آب شرب برای مردم ایجاد کرده است.

متقی با بیان اینکه حفر و تجهیز چاه‌های جدید هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند، عنوان کرد: ما مجبور هستیم برای برطرف کردن مشکل آب چاه جدید با عمق بیشتر و همچین فاصله بیشتر از مناطق مسکونی حفر کنیم.

مدیر روابط عمومی آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت زیاد آب سبب تخریب آبخوان‌ها می‌شود و تنها چاره کار در این روزهای کم بارش و بی‌بارش صرفه‌جویی و همراهی مردم است.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول