اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انشعاب آب مشترکین پرمصرف جمع‌آوری می‌شود/ کمبود آب شرب در 6 شهر چهارمحال و بختیاری

معاون آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متوسط مصرف آب در شهرها به ازای هر نفر 200 لیتر در شبانه‌روز است، گفت: با مشترکین پرمصرف برخورد و در صورت تکرار انشعاب آنان جمع‌آوری می‌شود.

انشعاب آب مشترکین پرمصرف جمع‌آوری می‌شود/ کمبود آب شرب در 6 شهر چهارمحال و بختیاری

مراد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه متوسط مصرف آب در شهرها به ازای هر نفر 200 لیتر در شبانه‌روز است، گفت: با مشترکین پرمصرف برخورد و در صورت تکرار انشعاب آن‌ها جمع‌آوری می‌شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای منازل مسکونی ویلایی تعرفه‌هایی پیش‌بینی شده است و مصرف آب ‌آن‌ها به صورت فصلی پایش می‌شود و در صورت وجود فضای سبز خارج از عرف و مصرف بیش از اندازه با اخطار قبلی انشعابشان جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: به دلیل کمبود بارش‌ها ما همچنان با بحران خشکسالی و کم‌آبی روبه‌رو هستیم و منابع آب در استان به شدت تعدیل شده است بنابراین صرفه‌جویی و مصرف صحیح همچنان باید ادامه داشته باشد.

محمودی اضافه کرد: در شهرهایی مانند فرادنبه، سفیددشت، بروجن، بن، کیان و هفشجان با کمبود آب شرب مواجه هستیم و در چند ماه گذشته با مدیریت مصرف، تنظیم فشار آب و برخی مسائل فنی توانستیم این مشکل را تا حدودی مرتفع سازیم.

وی عنوان کرد: نیاز روزانه مردم شهر شهرکرد 700 لیتر آب در ثانیه است که در حال حاضر ما 600 لیتر آب دریافت می‌کنیم و سعی کرده‌ایم این کمبود را با مدیریت مصرف کنترل کنیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین  مصرف در روستاها به ازای هر نفر در شبانه‌روز 150 لیتر است که متاسفانه این میزان در برخی روستاهای ما به 500 لیتر می‌رسد.

وی افزود: این مصرف بالا به دلیل انشعابات غیرمجاز برای کشاورزی و فضای سبز است و در حال حاضر به 100 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول