اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«نورسلطان» میزبان رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و گرجستان

رایزنی‌های سیاسی بین نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و گرجستان در نورسلطان و به ریاست معاونان وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور برگزار شد.

«نورسلطان» میزبان رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و گرجستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی قزاقستان در شهر نورسلطان رایزنی‌های سیاسی بین نهادهای دیپلماتیک این کشور و گرجستان برگزار شد.

ریاست هیات قزاقستان در این نشست را «مارات سیزدیک اف» معاون وزیر امور خارجه این کشور و طرف مقابل را «الکساندر خوتیسواشویلی» معاون وزیر امور خارجه گرجستان بر عهده داشتند.

در جریان این مذاکرات طرفین وضعیت و دورنمای توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را بررسی و در مورد مسائل مهم دستور کار منطقه‌ای و جهانی تبادل نظر و به تعامل موفقیت آمیز «نورسلطان» و «تفلیس» در چارچوب سازمان‌های بین المللی اشاره کردند.

در این نشست به پتانسیل عمیق روابط دوجانبه در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و گردشگری و همچنین توسعه مشترک ظرفیت حمل و نقل و ترانزیتی قزاقستان و گرجستان اشاره شد.

در این راستا، هیات گرجستانی قصد دارد چندین دیدار دیگر با مقامات ذیربط قزاقستان برای بررسی این مسائل انجام دهد.

به منظور تسریع در توسعه روابط قزاقستان و گرجستان، دیپلمات‌ها به مناسب بودن شرایط برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید و در مورد ارائه کمک‌های لازم برای فعال سازی همکاری در زمینه طیف وسیعی از مسائل و همچنین خروج تدریجی از محدودیت‌های قرنطینه توافق کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول