اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز قزاقستان و گرجستان برای افزایش دو برابری حجم مبادلات

قزاقستان و گرجستان در مورد افزایش دو برابری حجم مبادلات توافق و تعاملات دو کشور در چارچوب توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی خزر را بررسی کردند.

خیز قزاقستان و گرجستان برای افزایش دو برابری حجم مبادلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان در سفر به قزاقستان با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

باختادزه در این سفر با مقامات عالی رتبه قزاقستان دیدار و در خصوص افزایش دو برابری حجم مبادلات تجاری توافق و همچنین تعاملات دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت از جمله در چارچوب توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی دریای خزر را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: قزاقستان علاقه‌مند به افزایش صادرات گندم به گرجستان است و ما نیز علاقه مند هستیم.

باختادزه افزود: علاوه بر این استفاده از بنادر گرجستان به قزاقستان فرصت افزایش صادرات به دریای مدیترانه را فراهم می کند. این پروژه بسیار دشواری است که باید به خوبی روی آن کار کرد، اما مطمئن هستم که با تلاشهای مشترک ما در این راستا موفق خواهیم شد.

به گفته وی، گرجستان و قزاقستان باید از ظرفیت های ترانزیتی یکدیگر استفاده کنند.

باختادزه با بیان این که قزاقستان همراه با گرجستان یک محور مهم حمل و نقل هستند بر اهمیت پیشنهاد پروژه های مشترک تدارکاتی دو کشور به شرکت های بین المللی تاکید کرد.

نخست وزیر گرجستان در بخش دیگری از سخنان خود، از افزایش تعداد پروازهای مستقیم و گردشگران بین دو کشور استقبال کرد و گفت: طی چهار ماه اول سال جاری شهروندان قزاقستان حدود 16.4 هزار بار از مرز گرجستان عبور کردند که 54.9 درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته می باشد.

در چارچوب سفر هیات گرجستان به قزاقستان نقشه راه گسترش گردش مالی میان دو کشور در سال های 2019-2022 به امضا رسید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول