اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

علاقه اوکراین به برقراری روابط تجاری با ترکمنستان

سفیر اوکراین در «عشق آباد» جلسه توجیهی به صورت آنلاین با تولیدکنندگان اوکراینی برای ورود به بازار ترکمنستان برگزار کرد.

علاقه اوکراین به برقراری روابط تجاری با ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ویکتور مایکو» سفیر اوکراین در «عشق آباد» با حضور برخی مقامات اقتصادی و شورای صادرکنندگان و سرمایه گذاران وزارت امور خارجه این کشور، جلسه توجیهی به صورت آنلاین با تولیدکنندگان اوکراینی برای ورود به بازار ترکمنستان برگزار کرد.

این دیپلمات در مورد فرصت‌ها و چشم اندازهای تجاری اوکراین در این کشور صحبت کرد و مراحل اصلی ورود به بازار ترکمنستان که شریک اصلی تجاری و اقتصادی «کی‌یف» در آسیای مرکزی است، را شرح داد.

نمایندگان شرکت‌های اوکراینی توانستند از موقعیت ترکمنستان در اقتصاد جهان مطلع شوند و همچنین اطلاعات دقیقی در مورد نحوه ثبت دفتر نمایندگی یا شعبه خود در کشور، ترتیب صادرات و واردات کالا و خدمات، شرکت در مناقصات، مجوز فعالیت‌های خود، یافتن شرکا و توزیع کنندگان در بازار محلی را بیابند.

پیش از این ، انجمن ساختمانی "Interbudmontazh" و گروه مالی و صنعتی "Altcom" علاقه مند به مشارکت در اجرای پروژه شهر «عشق آباد» و همچنین ساخت مترو در این شهر و بزرگراه‌های بین شهری بودند.

وزارت انرژی این کشور اعلام کرد که در جولای سال جاری سهم محصولات نفتی ترکمنستان از واردات اوکراین به 28.8 درصد رسیده است.

این وزارتخانه تأکید کرد که افزایش واردات فرآورده‌های سوخت و انرژی از ترکمنستان بخشی از اجرای سیاست تنوع بخشی به منابع و مسیرهای عرضه آنها به اوکراین است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول