اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جهاد علمی کشور را از وابستگی ها نجات می‌دهد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جهاد علمی دومین مأموریت بسیج در گام دوم انقلاب است چراکه پژوهش محوری از نیازهای مهم کشور در چهل سال دوم است و تحقق جهاد علمی می‌تواند علاوه بر اینکه تولیدکننده قدرت باشد همچنین کشور را از وابستگی‌ها نجات خواهد داد.

جهاد علمی کشور را از وابستگی ها نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در آیین یازدهمین جشنواره سراسری مالک اشتر سپاه روح‌الله اظهار کرد: بسیج در گام دوم انقلاب همچون گام اول یکی از ارکان حرکت شتابنده نظام اسلامی به سمت پیشرفت‌ها و ستون پیش برنده و پیش‌رونده انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بسیج ولایت محور و ولایت باور است که با عمل صالح و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی همراه با موقعیت‌شناسی، بصیرت و واقع‌بینی در میدان‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بسیج با رویکرد مردمی پاسدار هویت اسلامی و انقلابی است و نگاه بسیج به آینده امیدآفرینی است و امروز بسیج با این مؤلفه‌ها به یکی از ظرفیت‌های مهم کشور تبدیل شده و لذا همان‌گونه که کشور با تفکر و فرهنگ بسیجی توانسته از پیچ‌های متعدد عبور کند در گام دوم نیز بسیج نقشی راهبردی و کلیدی دارد.

کریمی ادامه داد: بسیج در گام اول انقلاب نقش مهمی در تثبیت و قدرت آفرینی برای نظام اسلامی داشته و قطعاً در گام دوم انقلاب نقش مهمی در تمدن سازی خواهد داشت چراکه گام دوم انقلاب گام تمدن سازی است.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای اساسی بسیج در گام دوم امیدآفرینی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در جنگ تحریف است که مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبیین را برای بسیجیان و جوانان صادر کردند و لذا اولین کار ویژه بسیج در گام دوم نقش‌آفرینی در جهاد تبیین است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: جهاد علمی دومین مأموریت بسیج در گام دوم انقلاب است چراکه پژوهش محوری از نیازهای مهم کشور در چهل سال دوم است و تحقق جهاد علمی می‌تواند علاوه بر اینکه تولیدکننده قدرت باشد همچنین کشور را از وابستگی‌ها نجات خواهد داد.

کریمی خاطرنشان کرد:‌ محرومیت‌زدایی و مقابله همه‌جانبه به جنگ اقتصادی یکی دیگر از مأموریت‌های بسیج در گام دوم انقلاب است که محوریت این مأموریت توانمندسازی و آموزش می‌باشد.

وی یادآور شد: تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از افتخارات، حماسه‌ها و مجاهدت‌ها است و ایران اسلامی علیرغم همه تهدیدات و توطئه‌ها امروز در اوج اقتدار است و دستاوردهای عظیمی همچون استقلال، آزادی، مردم‌سالاری دینی، امنیت و پیشرفت‌های مختلف نشان از اقتدار روزافزون ایران دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: الگوگیری از تجربیات گذشته همچون دفاع مقدس در گام دوم انقلاب یک ضرورت است و اگر امروز نگاه انقلابی و جهادی در بسیاری از بخش‌های کشور حاکم شود قطعاً گشایش‌های بزرگی رقم خواهد خورد و لذا نباید بگذاریم فرهنگ و گنج گران‌بهای دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

کریمی اظهار کرد: سپاه با پشتوانه منویات و هدایت‌های مقام معظم رهبری، با تکیه بر مکتب عاشورایی معنویت دینی و با استفاده از بسیج مردمی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده و در گام دوم انقلاب سپاه در رسیدن به قله‌های بلند افتخار و قوی شدن در همه ابعاد شتابنده حرکت می‌کند.

وی افزود‌: گام دوم انقلاب گام رشد و تعالی ملت ایران و افول سلطه گران در برابر قدرت انقلاب اسلامی است و با سه مؤلفه مکتب اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه و مردم در مسیر تمدن سازی حرکت خواهیم کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای تبیین سیره عملی از مالک اشتر به عنوان یار وفادار امیرالمؤمنین(ع) جشنواره مالک اشتر است که این جشنواره در کنار شناسایی و معرفی رده‌ها و واحدهای برتر این فرصت‌های ارزشمندی را در اختیار می‌گذارد که باید از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی اظهار کرد: مهمترین رویکرد برگزاری جشنواره مالک اشتر الگوسازی و تربیت الگو است و این جشنواره فضای خوبی برای رشد و ارتقاء سایر واحدهای بسیج و سپاه فراهم می‌کند.

وی افزود: جشنواره مالک اشتر سپاه محل بروز استعدادها، توانایی‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات جوانان است و خوشبختانه بسیجیان و پاسداران استان مرکزی در طی این سال‌ها با انگیزه خوبی در این جشنواره حاضر شدند و رتبه‌های قابل توجهی نیز به دست آورده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: یکی از مهمترین اهداف جشنواره مالک اشتر رسیدن به نقطه مطلوب در امورات سپاه و بسیج است و ملاک مطلوبیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری مسیر تعالی را به خوبی ترسیم کرده‌اند.

عبدی ادامه داد: رسیدن به نقطه مطلوب یکی از مسائل قرآنی است و لذا دقت در امور و اجرای صحیح مأموریت‌ها همراه با انگیزه مورد تأکید در کلیه فعالیت‌های سپاه و بسیج است.

وی اضافه کرد: جشنواره مالک اشتر در راستای رشد و شکوفایی فردی و سازمانی تاکنون نتایج و خروجی‌های بسیار خوبی داشته و توانسته سپاه و بسیج را در رسیدن به اهداف و آرمان‌ها یاری کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: جشنواره مالک اشتر سپاه در کنار همه مأموریت‌ها و رسالت‌ها بسیجیان و پاسداران را با سیره و رفتار مالک اشتر آشنا می‌کند و مالک اشتر بودن و مالک اشتر ماندن را می‌آموزد که برای ماندن در این مسیر باید چه برنامه‌ای داشته باشیم و لذا باید از این فرصت گران‌بها به خوبی استفاده کنیم.

عبدی بیان داشت: بسیجیان و پاسداران مجاهد و ولایی استان مرکزی در صحنه‌های مختلف خدمت‌رسانی پیشتاز هستند و یازدهمین جشنواره مالک اشتر با عنوان «شجاعت و توکل، بصیرت و توسل، مردمی و جهادی قاسم سلیمانی» برگزار شد که بسیجیان، پاسداران و رده‌های مختلف اقشاری سپاه در این دوره خوش درخشیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول