اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۷۱۰۰ شهید آخرین آمار تعداد شهدای استان مرکزی در راه انقلاب

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در کارگروه آمار و اطلاعات شهدا بعد از تهیه فرهنگ‌نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده‌های ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کار تحقیق و بررسی شهدای استان با قوت و جدیت ادامه پیدا کرد و امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره و با تحقیقات میدانی انجام شده به ۷ هزار ۱۰۰ شهید والامقام در استان دست پیدا کرده‌ایم.

۷۱۰۰ شهید آخرین آمار تعداد شهدای استان مرکزی در راه انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی بعد از ظهر امروز به مناسبت سالروز برگزاری باشکوه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: فرارسیدن سالروز دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان مرکزی با مقام معظم رهبری و برگزاری کنگره باشکوه نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی فرصتی ارزشمند برای بازخوانی بیانات حضرت آقا در این خصوص و تبیین دستاوردهای عظیم کنگره در استان مرکزی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امروز کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در استان مرکزی تبدیل شده که بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی را به شکل قرارگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سازمان‌دهی کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: رویکردهای خدماتی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی،‌ فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، علمی و پژوهشی، زیرساختی و عمرانی و رویکرد حمایتی ۷ اولویت مهم کنگره بود که از سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و کلیه برنامه‌ها با تحقق این رویکردها هدف‌گذاری شدند.

کریمی ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۸ علاوه بر اینکه به طور ۱۰۰ درصد در تحقق اهداف و رسیدن به نقطه مطلوب رویکردها موفق شدیم امروز نیز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری کنگره رویکردها به نهضت تبدیل شده‌اند و ماندگاری هزاران دستاورد نتیجه گفتمان کنگره شهدای استان مرکزی در نقطه به نقطه و بخش‌های مختلف استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: طرح «هر پروژه یک شهید» و «هر خدمت به نام یک شهید» امروز به گفتمان عمومی در استان تبدیل شده و بسیاری از اقداماتی که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده‌اند امروز با جدیت و قوت در حال انجام هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور اقشار و دستگاه‌های مختلف تشکیل شد که بعد از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر هیچ‌گونه فعالیتی متوقف نشد و در قالب گام دوم کنگره کلیه فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در ذیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی انجام شد و به طور نمونه در کارگروه ویژه سیره و اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که متشکل از نخبگان دانشگاهی و اعضای هیئت‌علمی بود نتیجه و دستاورد فعالیت‌های آنها چاپ ۱۷ عنوان کتاب در حوزه اندیشه و سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که روزهای گذشته رونمایی شد.

وی افزود: در کارگروه آمار و اطلاعات شهدا بعد از تهیه فرهنگ‌نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده‌های ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کار تحقیق و بررسی شهدای استان با قوت و جدیت ادامه پیدا کرد و امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره و با تحقیقات میدانی انجام شده به ۷ هزار ۱۰۰ شهید والامقام در استان دست پیدا کرده‌ایم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تحقیقات ۲ ساله کارگروه آمار و اطلاعات کنگره شهدای استان مرکزی و رسیدن به آمار ۷۱۰۰ شهید والامقام در استان مرکزی نشان از نقش پررنگ استان در موفقیت‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس دارد و لذا تبیین نقش استان یک رسالت مهم است که در کنگره به آن پرداخته شد و البته کار تبیین با قوت ادامه دارد.

کریمی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌های برتر در حوزه جمع‌آوری اطلاعات و پرونده‌های شهدا است و این نشان‌دهنده اهتمام و کار جهادی در کارگروه آمار و اطلاعات کنگره است که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: البته فعالیت همه کارگروه‌های کنگره با جدیت ادامه دارد و حاصل ادامه فعالیت‌های آنها دستاوردهای امیدبخش و دلگرم‌کننده است که باید به‌خوبی تبیین شوند و به‌طور مثال در کارگروه‌های نقش بانوان، تبلیغات و هنری، عملیات، خودکفایی و تدوین فعالیت‌های محتوایی به نهضت تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده و صدها تولیدات محتوایی ثمره فعالیت این کارگروه‌ها است که باید به‌خوبی تبیین و بیان شود و در اختیار محققین، علاقه‌مندان و فعالین قرار گیرند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: مهمترین رویکرد ستاد کنگره از ابتدای شروع فعالیت‌ها مردمی، جوان‌گرایی بودن و ماندگاری فعالیت‌ها بود که نتیجه این رویکردها اثربخشی، کم‌هزینه بودن، انسجام و همگرایی در همه بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان بود.

کریمی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی ایجاد انگیزه برای اتکا به توانمندی‌ها و استعدادهای درونی بود و اقشاری چون هنرمندان، فعالین فرهنگی و اجتماعی باور ما می‌توانیم را در کنگره شهدای استان به‌خوبی درک کردند.

وی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و کنگره شهدای استان بخشی از این ظرفیت‌ها را پای کار آورد و امروز در گام دوم کنگره باید از همه ظرفیت‌ها برای شناخت حضرت امام(ره)، شهدا و مفاخر استان، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول