اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان لبنان، 27 مارس را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرد

پارلمان لبنان، در نشست امروز خود 27 مارس آتی (7 فروردین) را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرد.

پارلمان لبنان، 27 مارس را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای لبنان اعلام کردند که پارلمان این کشور در نشست امروز خود (سه‌شنبه، ۱۹ اکتبر)، زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این لبنان را مشخص کرد.

به نوشته المیادین، در نشست امروز پارلمان لبنان، با برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۷ مارس آتی ( ۷ فروردین ۱۴۰۱) موافقت شد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی هفته پیش خود تاکید کرد که حزب الله در پی برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد از این‌که هیچ یک از طرفهای لبنانی خواستار تعویق انتخابات پارلمانی باشند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای اعلام کرده بود که گروه‌های سیاسی لبنان خواستار برگزاری انتخابات در در موعد مقرر خود، طبق قانون انتخاباتی جاری کشور که ۲۷ مارس آتی است، هستند.

نظام لبنان پارلمانی است و نخست وزیر و رئیس جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول