اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع لبنانی: موضع سختگیرانه ریاض علیه لبنان تغییر نکرده است

منابع لبنانی اعلام کردند، تشکیل دولت جدید در لبنان منجر به تغییر موضع سختگیرانه ریاض در قبال بیروت نشده و به نظر می‌رسد همه منتظر نتیجه انتخابات آینده در لبنان هستند.

منابع لبنانی: موضع سختگیرانه ریاض علیه لبنان تغییر نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی به شبکه «المیادین» گفتند، عربستان سعودی هیچ تغییری در موضعش در قبال لبنان پس از تشکیل دولت جدید در این کشور نداده و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان بر روی مذاکره با صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران‌های لبنان حساب کرده است.

این منابع تأکید کردند، موضع عربستان سعودی در قبال لبنان همچنان سختگیرانه است و ریاض هیچ تغییری در موضع خود مبنی بر عدم مداخله در بحران لبنان و فاصله گرفتن منفی از آن نداده است.

منابع مذکور تأکید کردند، میقاتی امیدوار است که ارتباط آمریکایی-سعودی بر موضع «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در قبال لبنان تأثیر بگذارد به نحوی که ریاض کمک کند یا حداقل ممنوعیت را درباره واردات کالاهای لبنانی یا سفر شهروندان لبنانی بردارد.

در ادامه این گزارش آمده ، تکیه فعلی میقاتی بر مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و تلاش برای حل بحران‌های لبنانی‌ها و کاستن از آن به قدر امکان است.

منابع مذکور افزودند، لبنان تا قبل از انتخابات پارلمانی در بیست و هفتم مارس آینده هیچ حمایت جدی دریافت نخواهد کرد. کشورهای در ارتباط با لبنان از جمله آمریکا و فرانسه متقاعد شده‌اند که موازنه قوای سیاسی فعلی در لبنان را تنها با انتخابات می‌توان تغییر داد.

در ادامه این گزارش آمده، همزمان با حجم فشارها بر لبنان، حزب‌الله در راستای اشاره به مدل جایگزین کار می‌کند و به نظر می‌رسد که همچنان دنبال کمک گرفتن از شرق و ایران است، مادامی که ریاض و واشنگتن بازی فشار بر مردم و محاصره لبنان را ادامه می‌‌دهند.

چند ماه پیش، منابع خبری لبنانی از دیدار محرمانه «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان و «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در بیروت خبر دادند.

به گزارش الاخبار، سفیر ریاض در این دیدار به عون گفت که عربستان سعودی برای کمک به ارتش لبنان، شرط دارد و در ادامه مدعی شد ، نیروهای وابسته به حزب الله، «بر خلاف دستورات، در اقدامات این نهاد نظامی مداخله می‌کنند». (جزئیات بیشتر)

الاخبار چندی پیش نیز در یادداشتی تلاش برای باز کردن درهای عربستان سعودی را اولین آزمون سخت دولت لبنان و میقاتی توصیف کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول