اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پرونده فرودگاه قم از میان پرونده‌های مفاسد اقتصادی خارج شد

استاندار قم با تاکید بر اینکه پروژه فرودگاه قم به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: پرونده فرودگاه قم جزو پرونده‌های مفاسد اقتصادی بود اما تلاش‌های مستمر به توقف حکم خلع ید سرمایه‌گذار انجامید و این پرونده از مفاسد اقتصادی خارج شد.

پرونده فرودگاه قم از میان پرونده‌های مفاسد اقتصادی خارج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست شب گذشته در مراسم تجلیل از خیرین گردشگری قم که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حوزه گردشگری در قم بیان کرد: تردیدی نیست که حوزه گردشگری و خدمات بیشترین لطمه را در شرایط کرونایی متحمل شده است.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم با ارسال نظرات کارشناسی حوزه گردشگری به دستگاه‌های ملی نسبت به تصویب قوانین به نفع فعالان این بخش گام برداریم.

استاندار قم همچنین به جایگاه خوب استان در زمینه جذب اعتبارات و تسهیلات مرتبط با کرونا اشاره کرد و گفت: تسهیلات ارائه شده و مالیات‌های استمهال شده نتوانسته‌اند مشکلات حوزه گردشگری را به اندازه کافی مرتفع کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و خدمات در استان قم در دوران کرونا متضرر شدند اما در خط مقدم کمک به نیازمندان هم حضور داشته‌اند و این امر جای تقدیر دارد.

استاندار قم با تأکید بر توسعه گردشگری سلامت در قم تصریح کرد: بخش‌های مختلف از جمله مراکز درمانی، مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید به صورت مکمل یکدیگر عمل کنند.

سرمست اضافه کرد: بسیاری از مردم کشور، استان قم را منحصر به ویژگی زائرپذیری می‌شناسند، اما قم به لحاظ بوم گردی، گردشگری‌های فرهنگی، علمی، طبیعی و سلامت ظرفیت‌های خوبی دارد و گام‌هایی نیز در زمینه فعال‌سازی این ظرفیت‌ها برداشته شده است.

وی در ادامه به عملکرد مدیریت استان در زمینه پیگیری پرونده پر فراز و نشیب و حساس فرودگاه قم اشاره و اظهار کرد: پرونده فرودگاه قم در فضایی آرام و به دور از هیاهو پیگیری شده، هرچند سهامداران این پروژه هم خویشتن‌داری کردند و در حالی‌که این پرونده جزو پرونده‌های مفاسد اقتصادی بود اما تلاش‌های مستمر به توقف حکم خلع ید سرمایه‌گذار انجامید و این پرونده از مفاسد اقتصادی خارج شد.

وی افزود: بر سر پرونده فرودگاه قم موانع بسیاری قرار داشت که خوشبختانه با پیگیری مستمر و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها بویژه همراهی‌ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید و علما، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مقامات ملی، موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.

استاندار قم بیان کرد: در جلسه گذشته شورای معاونان استانداری، معاونت عمرانی مأمور پیگیری این پرونده شده است تا سرانجامی خوش برای آن محقق شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول