اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تولید بیش از ۴۰۰ تن عسل در شهرستان اردل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: با وجود مراتع و پوشش گیاهی متنوع در شهرستان، صنعت زنبورداری یک ظرفیت عالی است که منجر به تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن عسل در اردل می‌شود.

تولید بیش از ۴۰۰ تن عسل در شهرستان اردل

سعید خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بازاریابی فروش عسل طبیعی یکی از مهمترین نکاتی است که هم در بهره‌وری شرکت‌های عرضه‌کننده عسل اثرگذار است و هم نقش مهمی در سلامتی مردم دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل افزود: در واقع این تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان عسل طبیعی هستند که وظیفه دارند با عرضه مناسب و بازاریابی درست، محصول طبیعی خود را بیشتر در اختیار مردم قرار دهند، در این صورت احتمال خرید عسل‌های تقلبی، مصنوعی و بی‌کیفیت توسط مصرف‌کننده نهایی به حداقل می‌رسد.

خسروی بیان کرد: با وجود مراتع و پوشش گیاهی متنوع مرتعی و علوفه‌ای در شهرستان، صنعت زنبورداری یک ظرفیت عالی است که سالانه باعث تولید بیش از ۴۰۰ تن عسل در شهرستان اردل می‌شود.

وی ادامه داد: میانکوه و دیناران شهرستان اردل با وجود داشتن شرایط اقلیمی متنوع و گونه‌های فراوان گیاهی معطر، از دیرباز به عنوان خاستگاه حرفه زنبورداری و تولید عسل بوده و عسل با کیفیت، طبیعی و شیرین دیناران و میانکوه، ثمره همین تنوع گونه‌های گیاهی است.

خسروی متوسط تولید هر کندو را هشت تا ۱۲ کیلوگرم در سال عنوان کرد و گفت: اکنون ۹۷ درصد کندوها به روش پیشرفته اداره می‌شوند.

وی در پایان افزود: در راستای تقویت صنعت زنبورداری دوره پرورش زنبورعسل با موضوع فروش و بازاریابی محصولات زنبور عسل، در روستای زرمیتان بخش پشتکوه شهرستان اردل برگزار شده که با استقبال خوب زنبورداران در شهرستان روبرو شد و نحوه بازاریابی و فروش عسل آموزش داده شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول