اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بیش از ۶۰ درصد تصادفات، به‌دلیل عوامل انسانی است/ ناجا با 600 مأموریت متنوع در خدمت مردم است

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: عوامل متعددی در مباحث ترافیکی و عبور و مرور می‌توانند دخیل باشند که از آن جمله می‌توان به انسان، راه، وسیلهٔ نقلیه و شرایط محیطی اشاره کرد. 20 الی 30 درصد از انواع تصادفات، به مشکلات راه و وسیله نقلیه بر می‌گردد و بیش از 60 درصد از تصادفات به عوامل انسانی مرتبط است.

بیش از ۶۰ درصد تصادفات، به‌دلیل عوامل انسانی است/ ناجا با 600 مأموریت متنوع در خدمت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که صبح امروز در دومین روز از هفتهٔ ناجا در محل مدرسهٔ آینده‌سازان نوین برگزار شد، اظهار کرد: تقارن هفتهٔ نیروی انتظامی با ماه ربیع‌الاول را به فال نیک می‌گیریم و این هفته را که مزین به شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار است، به مردان امنیت‌آفرین و پناهگاه دل‌های خائف که با چشمانی بیدار و بازوانی پرتوان توأم با رأفت و رحمت، امنیت روز و آرامش شب را برای مردم به ارمغان می‌آورند، تبریک می‌گوییم.

این مسؤول افزود: هفتهٔ نیروی انتظامی فرصتی است که پلیس را با رویکرد جامعه‌محور به مردم معرفی کنیم و به آن‌ها عرضه بداریم که پلیس از مردم، با مردم و برای مردم است و عملکردهای پلیس در حوزه‌های مختلف با هدف جلب اعتماد عمومی مردم به نیروی انتظامی بیان شود.

ابراهیمی بیان کرد: به فرمودهٔ مقام معظم رهبری امنیت اساس و پایهٔ هر جامعه‌ای است که در کشور ما نیروی انتظامی این وظیفهٔ خطیر را بر عهده داشته و تأمین‌کنندهٔ امنیت در جامعه است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با جلب اعتماد عمومی مردم و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی یعنی مردم تلاش می‌کند در راستای رسیدن به اهداف خود گام بردارد، لازم به‌ذکر است که در همین راستا مردم در تمامی ابعاد همواره یار و یاور پلیس در انجام بهینهٔ مأموریت‌‌ها بوده و هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: امروز نیروی انتظامی با رویکرد آموزش همگانی که بخشی از آن در حوزهٔ پلیس راهور در رابطه با ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه یا همان نظم و انضباط اجتماعی در جامعه است فعالیت می‌کند، بخش دیگر این رویکرد نیز در رابطه با اطلاع‌رسانی و ارائهٔ ظرفیت‌های ماست که هشدارهای لازم را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم تا از وقوع جرائم در سطح جامعه پیشگیری کنیم.

وی ابراز کرد: بیش از 18 رستهٔ خدمتی در نیروی انتظامی وجود دارد که یکی از آن‌ها پلیس راهور است، این خادمان حوزهٔ ترافیک در هر نوبت کاری حداقل 6 الی 8 ساعت سرپا هستند، اما چون خود را خادم مردم می‌دانند‌ و به این خدمت‌گزاری افتخار می‌کنند، علی‌رغم سختی و دشواری‌های کار، به‌دلیل این‌که کار را برای رضای خداوند و ایجاد آرامش و امنیت برای مردم می‌دانند، این دشواری برای آنان لذت‌بخش است.

۶۰۰ مأموریت متنوع بر عهدهٔ پرسنل ناجا است

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: 28 مأموریت در قانون برای نیروی انتظامی تعریف شده است و بیش از 600 مأموریت بر عهده پرسنل ناجا است که به جرأت می‌توان گفت که هیچ سازمان و دستگاهی تا این اندازه مأموریت‌های متعدد و متنوع ندارد و در تماس با مردم نیست.

ابراهیمی اظهار کرد: برای معرفی پلیس هوشمند، مقتدر و توانا بخشی از توانمندی‌های نیروی انتظامی در نمایشگاه دستاوردهای نیروی انتظامی در حوزه‌های گوناگون در این هفته عرضه شده است که هر بیننده‌ای با مشاهدهٔ آن اذعان می‌کند که نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف فعالیت‌های چشمگیری را انجام می‌دهد و امروز امنیتی که در جامعه برقرار است، به لطف الهی و با تلاش شبانه‌روزی پرسنل ناجا به‌دست آمده است.

وی عنوان کرد: امروز کشور ما یکی از کشورهای امن و استان ما یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است که این امنیت را مدیون پرسنل ناجا هستیم، ما با مشارکت مردم و نهادها و ارگان‌های مختلف در راستای تحقق نظم و امنیت پایدار در کشور گام بر می‌داریم و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند پلیس باید قوی، مقتدر و هوشمند توأم با رأفت و مهربانی باشد، حرکت می‌کنیم.

رونمایی از ۱۶ طرح در راستای هوشمندسازی پلیس

ابراهیمی اضافه کرد: در سال‌های گذشته بیش از 100 طرح در راستای تأمین زیرساخت‌های طرح هوشمندسازی پلیس انجام شده است که امسال نیز 16 طرح در راستای تسهیل امور مردم در زمینهٔ پلیس هوشمند راه‌اندازی می‌شود تا مردم کمتر در مراکز انتظامی حاضر شوند و بیشتر از طریق فناوری نوین بتوانند نیازمندی‌های پلیسی خود را مرتفع کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ما امسال بر آن شدیم با رویکرد ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، رویکرد جامعه‌محوری و نگاه آینده‌نگری و آینده‌پژوهی، برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم و نهایتاً در راستای اغنای افکار عمومی در زمینهٔ امیدآفرینی در جامعه گام برداریم.

وی بیان کرد: امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران هم از نظر هوش، حرفه‌ای بودن، خلاقیت و ابتکار عمل و در اختیار داشتن ابزار و فناوری‌های نوین در کشور و در استان در سطح مطلوبی قرار دارد و در حوزه‌های مختلف پیشگیری از وقوع جرائم نقش مؤثری را ایفا کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امروز هدف ما افزایش سرعت عمل پلیس، افزایش دقت در عملیات‌ها، افزایش بهره‌وری و پیشگیری از جرائم است.

بیش از  ۶۰ درصد تصادفات به‌دلیل عوامل انسانی است

ابراهیمی یادآور شد: عوامل متعددی در مباحث ترافیکی و عبور و مرور می‌توانند دخیل باشند که از آن جمله می‌توان به انسان، راه، وسیلهٔ نقلیه و شرایط محیطی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: 20 الی 30 درصد از انواع تصادفات، به مشکلات راه و وسیله نقلیه بر می‌گردد و بیش از 60 درصد از تصادفات به عوامل انسانی مرتبط است که متأسفانه عموماً منجر به فوت یا بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر در افراد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: امسال ما 33 درصد کاهش تصادفات فوتی درون شهری را در 6 ماههٔ نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در استان داشته‌ایم، هم‌چنین در بحث تصادفات جرحی نیز شاهد کاهش 2 درصدی و در تصادفات خسارتی شاهد کاهش 6 درصدی در سطح استان بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: در 6 ماههٔ نخست سال جاری در تصادفات درون شهری در استان 22 فوتی داشته‌ایم که این عدد در مدت مشابه در سال گذشته 33 نفر بوده است و این جز به مدد اقدامات پیشگیرانه و فراهم کردن ساز و کارهای مربوطه محقق نشده است.

وی بیان کرد: پلیس راهور یکی از نرم‌ترین و اجتماعی‌ترین بخش‌های پلیس است که با مردم در ارتباط بوده و در بحث فرهنگ‌سازی و قانونمندی جامعه تلاش می‌کند، البته لازم به‌ذکر است که پلیس به تنهایی نمی‌تواند این فرهنگ خطیر را اجرایی و عملیاتی کند و لازم است دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون و مردم عزیز نیز در این راستا با پلیس همکاری کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ آمد و شد و نیز تعلیم و تربیت با استفاده از امکانات موجود در جامعه می‌تواند به نیروی انتظامی کمک شایانی کند تا به رسالت و مأموریت اصلی خود بپردازد.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: پرسنل نیروی انتظامی در ایام کرونا، به‌صورت 24 ساعته در محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی موجود، در محل کار خود حاضر بودند تا مردم در امنیت و آرامش باشند و باید قدردان این پرسنل خدوم و از خود گذشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در انتهای این مراسم از رانندگان نمونهٔ استان، همیاران نمونهٔ پلیس و بانوان نمونهٔ فرهنگ‌یار ترافیک تجلیل شد و نیز از امیرمحمد قهرمانی، کودک فرهنگ‌یار پلیس، تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول