اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در قزوین/ رونمایی از 15 برنامه در راستای هوشمندسازی پلیس

در آغازین روز هفتهٔ نیروی انتظامی، صبحگاه مشترک نیروی مسلح استان قزوین برگزار شد. در این برنامه، فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار، اظهار کرد: در سال جاری بیش از 15 برنامه در راستای هوشمند سازی پلیس رونمایی خواهد شد.

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در قزوین/ رونمایی از 15 برنامه در راستای هوشمندسازی پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قزوین به‌مناسبت آغاز هفتهٔ نیروی انتظامی، با حضور استاندار، فرماندهٔ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان استانی، صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

در این مراسم سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: شعار امسال نیروی انتظامی پلیس هوشمند، امنیت پایدار است و ما تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های مردمی در این راستا گام برداریم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی دومین دستگاه خدمات‌رسان به مردم در کشور معرفی شده و ستون استوار تأمین امنیت کشور و مظهر رأفت و عطوفت اسلامی است.

این مسؤول عنوان کرد: در این ایام، نیروی انتظامی در موضوعاتی از قبیل تأمین امنیت انتخابات با وجود تمام تهدیدها جهت حضور حداکثری مردم، مدیریت شرایط کرونا، تأمین نظم و امنیت در مراسمات مذهبی، کنترل تجمعات غیرقانونی و دیگر موضوعات نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال جاری رسیدگی به بیش از 40 هزار پروندهٔ تشکیل شده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان در دستور کار قرار گرفته است و بالغ بر 70 درصد این پرونده‌ها نیز توسط مشاورین ما حل و فصل شده‌اند.

فرماندهٔ نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در ایام کرونا، بیش از 1 هزار و 200 نفر از پرسنل خدوم نیروی انتظامی مبتلا به ویروس منحوس کرونا شده‌اند که متأسفانه 3 تن از این عزیزان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 19 میلیارد تومان کالای قاچاق توسط مأمورین نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شده است.

ابراهیمی اذعان کرد: امسال در هفتهٔ ناجا بیش از 300 برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد، نیروی انتظامی با هدف تحقق شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار در راستای ارتقای سرمایهٔ اجتماعی که همان مردم هستند، با اراده و توان قوی برنامه‌های خود را اجرایی خواهد داد.

وی ابراز کرد: نیروی انتظامی با درک پیچیدگی‌های دنیای کنونی، تلاش دارد هوش سازمانی خود را در طرحی تحت عنوان پلیس هوشمند ارتقا دهد، این طرح طی سال‌های اخیر مطرح شده است و در سال جدید نیز بیش از 15 طرح در همین راستا رونمایی خواهد شد.

فرماندهٔ انتظامی استان قزوین عنوان کرد: پلیس هوشمند دارای 3 ویژگی مهم اعم از راهبردی‌نگر، تحلیل‌محور و فناوری‌محور است و خروجی این موارد به امنیت پایدار منجر خواهد شد.

جامعه با پلیس هوشمند مسیر رشد خود را طی می‌کند

در ادامهٔ این برنامه، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدا به‌ویژه شهدای نیروی انتظامی و با تبریک هفتهٔ ناجا، اظهار کرد: نیروی انتظامی مسؤولیت تأمین امنیت داخلی کشور را بر عهده دارد.


وی ادامه داد: به حول و قوهٔ الهی و با همکاری و هماهنگی نیروی مسلح در استان، امروز شرایط مناسبی از لحاظ امنیت پایدار در استان ما حاکم است و این موضوع در سایهٔ همدلی و همکاری عناصر خدمت‌گزار محقق شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پرسنل خدوم نیروی انتظامی چندین برابر وقت مقرر خود در راستای تأمین امنیت استان تلاش می‌کنند و ما باید قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی آنان باشیم.   

جمالی‌پور اذعان کرد: هر چند وضعیت اقتصادی فعلی، گرفتاری‌هایی را در جامعه برای مردم ایجاد کرده است، اما باید تلاش کنیم در دولت سیزدهم این مشکلات و موانع را رفع کنیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: از ارکان اساسی توسعهٔ پایدار، به 2 نهاد می‌توان اشاره کرد؛ آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد تربیت‌ساز و پلیس به‌عنوان مسؤول تربیت اجتماعی از رکن‌های اصلی توسعهٔ پایدار در هر جامعه‌ به‌شمار می‌روند.

این مسؤول بیان کرد: در جامعه هر چقدر پلیس قانون‌مدارتر، آگاه‌تر، هوشمندتر و منضبط‌تر باشد، جامعه مسیر رشد خود را به‌درستی طی خواهد کرد.

جمالی‌پور اضافه کرد: لازم است در تأمین امکانات لازم برای پلیس تلاش کنیم تا پلیس بتواند مأموریت‌های خود را به‌درستی انجام دهد، در این مسیر نمایندگان مجلس نیز نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنند.

وی در پایان ابراز کرد: در نظام اسلامی، مردم اساس کار هستند و لازم است با روی کار آمدن دولت جدید، مشکلات مردم مرتفع شود، زیرا هر چقدر بیشتر مردم در صحنه باشند، امور جامعه بهتر پیش خواهد رفت و همه باید دست به دست هم داده و تلاش کنیم شرایط معیشتی، اشتغال و آیندهٔ مردم بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پایان مراسم نیز از نمایشگاه ویژهٔ نیروی انتظامی با موضوع دستاوردهای ناجا در حوزه‌های گوناگونی از قبیل مبارزه با مواد مخدر، پلیس فتا، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی رونمایی شد و مسؤولین و حاضرین از این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول