اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجرای بالغ بر 300 برنامه در هفتهٔ ناجا با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار/ جایگاه مطلوب قزوین در مباحث امنیتی

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در هفتهٔ ناجا اجرای 300 برنامه برای هر روز پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار و با هدف ارتقای سرمایهٔ اجتماعی ناجا در جهت ارتقای افکار عمومی و امیدآفرینی و ارتقای رضایت‌مندی مردمی از عملکرد نیروی انتظامی انجام می‌شوند.

اجرای بالغ بر 300 برنامه در هفتهٔ ناجا با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار/ جایگاه مطلوب قزوین در مباحث امنیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست خبری که بعدازظهر امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: شعار هفتهٔ ناجا پلیس هوشمند، امنیت پایدار است و هفتهٔ نیروی انتظامی در روزهای گوناگون در این هفته نام‌گذاری‌های مختلفی دارد.

وی افزود: روز نخست هفتهٔ ناجا با شعار پلیس مقتدر، قانون‌مدار و امین مردم نام‌گذاری شده است، روز دوم پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی، روز سوم پلیس خدمت‌گذار، سرباز فداکار، امنیت پایدار، روز چهارم پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی، تولید، مانع‌زدایی، روز پنجم پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی، امنیت اجتماعی، روز ششم پلیس، مرزبانی، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و روز هفتم نیز پلیس، ولایت‌مداری، حفظ ارزش‌ها و جامعهٔ ایمانی است.

ابراهیمی عنوان کرد: در هفتهٔ ناجا بالغ بر 300 برنامه برای هر روز در سطح استان اجرا خواهد شد، از جملهٔ این برنامه‌ها می‌توان به غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، حضور فرماندهان در نماز جمعه برای تشریح برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی، تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان و اشاعهٔ فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان، اجرای برنامه‌های اقتدار پلیس، قدردانی از کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان، تجلیل از تلاش‌گران عرصهٔ امنیت و سلامت اجتماعی، تجلیل از حافظان نظم و امنیت، نشست علمی تخصصی با صاحب‌نظران در خصوص تبیین شعار هفتهٔ ناجا و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، جلسات ویژهٔ شورای جنگ نرم، رزمایش شهری موتورسیکلت سواران قانونمند با اهدای کلاه ایمنی، مسابقات رادیویی و مسابقات دوچرخه‌سواری برای همیاران پلیس، اجرای برنامه‌های نمایشی در محل‌های آسیب‌زا، ملاقات‌های مردمی، مسابقات ورزشی و نمایشگاه توانمندی‌های نیروی انتظامی در میدان صبحگاه اشاره کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مغتنمی است که در رابطه با شعار هفتهٔ ناجا(پلیس هوشمند، امنیت پایدار) برنامه‌ریزی‌های هوشمند و دقیقی صورت گیرد، برنامهٔ هوشمندسازی پلیس حدود 5 سال است که آغاز شده و گام‌های بسیار خوبی با زیرساخت‌های تعریفی در این راستا در حوزه‌های مختلف برداشته شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: رویکرد ما در بحث هوشمندسازی، ارتقای سرمایهٔ اجتماعی ناجا یعنی مردم عزیز است که با رویکرد جامعه‌محور و مردم‌پایه انجام می‌شود، به این معنا که اغنای افکار عمومی و امیدآفرینی با توجه به ارزش‌های اسلامی و مجاهدت‌های پیدا و نهان با مشارکت‌پذیری مردمی انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: معرفی پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب توأم با اقتدار و مهربانی با استفاده از مشارکت‌های مردمی و سایر نهادها در جهت تحقق نظم و امنیت پایدار از جمله اهداف ماست.

وی اضافه کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، سرلوحهٔ اصلی پلیس هوشمند، اقتدار، پیچیدگی، امنیت، سلامت، سرعت عمل، به‌روز بودن، ارتباط متقابل و دو سویه و نوآوری است و بی‌شک این موارد با تحقق پلیس هوشمند تداوم خواهند داشت و ارتقای رضایت‌مندی مردمی از عملکرد و خدمات نیروی انتظامی را در پی دارند.

ابراهیمی تأکید کرد: نیروی انتظامی سهم به‌سزایی در امنیت کشور داشته و خیمه‌گاه امنیت در کشور است و هوشمندسازی نیز اساس امنیت و توسعه است که در برنامه‌های نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در کنار هوشمندسازی، چابک‌سازی و مقتدر کردن پلیس از راهبردهای دیگر نیروی انتظامی است که تلاش کرده‌ایم از مأموران نیروی انتظامی در کف خیابان کاسته شود و بیشتر به‌سوی هوشمندسازی گام برداریم.

این مسؤول اضافه کرد: هوشمندسازی با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سرعت عمل همکاران و افزایش دقت در عملیات‌ها، افزایش تنوع در خدمات به مردم، افزایش بهره‌وری در رسیدن به اهداف موردنظر، افزایش اعتماد شهروندان، به‌کارگیری روش‌های پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی جرائم قبل از وقوع انجام می‌شود.

تشریح عملکرد 6 ماههٔ نخست 1400 ناجا در استان قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین در خصوص تشریح عملکرد 6 ماههٔ ناجا در استان خاطرنشان کرد: 18 سازمان در بحث سرقت پاسخگو هستند، در این رابطه ما در سطح استان بالغ بر 3 هزار و 959 سارق را شناسایی و دستگیر کرده‌ایم و بالغ بر 150 نفر نیز در عملیات‌های خارج استانی دستگیر شده‌اند.

وی بیان کرد: 41 باند انواع سرقت نیز در 6 ماههٔ نخست سال جاری در استان شناسایی و متلاشی شده‌اند که متشکل از بیش از 145 سارق حرفه‌ای بوده‌اند که به بیش از 900 فقره انواع سرقت اعتراف کرده‌اند.

ابراهیمی اظهار کرد: هم‌چنین در همین رابطه 120 مالخر متخلف نیز شناسایی و دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

این مسؤول عنوان کرد: در 36 طرح عملیاتی و ضربتی محرمانه نیز 614 سارق شناسایی شده که به 845 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند که ارزش ریالی اموال مسروقه بالغ بر 14 میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: هم‌چنین ۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید در راستای تشدید و ترغیب صنوف در خصوص استفاده از دوربین‌های مدار بسته جهت کاهش سرقت‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: در بحث باندهای سارق لوازم و قطعات خودرو نیز 15 نفر با 236 فقره سرقت شناسایی شده‌اند، هم‌چنین 35 نفر در خصوص باندهای سارقین حرفه‌ای منازل دستگیر شده که به 220 فقره سرقت منزل اعتراف کرده‌اند.

ابراهیمی اذعان کرد: 4 باند نیز در رابطه با سرقت احشام در روستاها دستگیر شده‌اند که 90 فقره سرقت احشام داشته‌اند و به‌صورت سریالی احشام را سرقت می‌کردند.

وی در خصوص کشف مواد مخدر تأکید کرد: در سال جاری مقدار 2 تن و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که این رقم در مدت مشابه در سال گذشته 3 تن و 300 کیلوگرم بوده است، هم‌چنین 2 هزار و 367 نفر افرادی که در خصوص حمل و قاچاق مواد مخدر، نگه‌داری و فروش مواد دخیل بوده‌اند دستگیر شده‌اند که 437 نفر آن‌ها قاچاقچی مواد مخدر، 666 نفر توزیع‌کننده و 1 هزار و 264 نگه‌دارندهٔ مواد مخدر بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: 249 طرح نیز در خصوص پاکسازی نقاط آلودهٔ استان، جمع‌آوری معتادین و خرده‌فروشان و تولیدکنندگان انجام شده است، هم‌چنین 2 هزار و 886 فقره تشکیل پروندهٔ مواد مخدر داشته‌ایم.

آمار سرقت‌های استان 12 درصد افزایش یافته است

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال جاری در مجموع در رابطه با سرقت‌های مهم، آمار ما با کاهش 5 درصدی مواجه بوده است و آمار سرقت‌های خرد نیز نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است که عمدتاً توسط معتادین متجاهر صورت می‌گیرد، در مجموع آمار سرقت‌های استان نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: امسال 408 مورد سرقت خودروی پراید داشته‌ایم که عمدهٔ سرقت‌ها کشف شده است و بسیاری از این سرقت‌ها به‌دلیل بی‌توجهی هم‌وطنان عزیز رخ داده که امنیت لازم را برای خودروی خود تأمین نکرده‌اند.

این مسؤول عنوان کرد: 5 هزار و 629 فقره نزاع و درگیری نیز در استان رخ داده که بالغ بر 80 درصد این نزاع‌کنندگان دستگیر شده و سلاح‌های سرد و گرم آنان ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: بر اساس آمار موجود، استان قزوین در سرقت به عنف رتبهٔ 31 کشوری، در سرقت رتبهٔ 26 کشوری، در تصادفات رتبهٔ 23 کشوری و در مباحث امنیتی رتبهٔ 32 کشوری را داراست، هم‌چنین قزوین در موضوعات جرایم مالی و جعل رتبه‌های 5 و 8 کشوری را داراست؛ لازم به‌ذکر است رتبه‌ها هر چه به عدد 32 و 33 نزدیک‌تر می‌شود به معنای آن است که عملکرد نیروی انتظامی استان در موضوع مربوطه مطلوب‌تر بوده است.

ابراهیمی اظهار کرد: در 6 ماههٔ نخست سال جاری 40 هزار و 894 فقره پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما تشکیل شده است که این گویای سختی کار در نیروی انتظامی است که عمدهٔ این پرونده‌ها در خصوص اختلافات خانوادگی، نزاع، درگیری، تصادفات، سرقت و مواد مخدر بوده است که بالغ بر 70 درصد پرونده‌های ما توسط مشاورین حاضر در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها حل و فصل شده‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در پلیس فتا نیز 721 پروندهٔ قضایی تشکیل شده است که عمدهٔ آن‌ها مربوط به کلاهبرداری، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت و برداشت اینترنتی از حساب بوده است که مجرمان توسط همکاران ما دستگیر شده‌اند، هم‌چنین 46 نفر نیز در خصوص فروش سلاح سرد و گرم در فضای مجازی و جرایم اخلاقی در فضای مجازی، شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: اعمال برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در ایام کرونا نیز جزو تصمیمات ستاد استانی کرونا بود و ما در راستای اعمال این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها انجام وظیفه کردیم؛ با توجه به این‌که جرایم توسط دوربین‌ها ثبت شده است، اگر در این خصوص افرادی بر حسب شغلی که داشته‌اند ناچار به تردد در ساعات ممنوعه بوده‌اند، در هفتهٔ ناجا با در دست داشتن مدارک خود به پلیس راه مراجعه کرده تا پس از تشکیل کمیسیون‌های مربوطه، اصلاح جریمه‌ها برای آنان انجام شود.

این مسؤول تأکید کرد: در ۶ ماههٔ نخست سال جاری در استان، در تصادفات درون‌شهری منجر به فوت 22 نفر فوتی داشته‌ایم و در تصادفات برون شهری منجر به فوت نیز 102 فوتی داشته‌ایم و در مجموع نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش آمار تصادفات را داشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص اعمال جرایم محدودیت‌های منع تردد در ایام کرونا با جریمهٔ 200 هزار تومانی، 62 هزار و 440 مورد، با جریمهٔ 500 هزار تومانی 1 هزار و 258 مورد و با جریمهٔ 1 میلیون تومانی نیز 2 هزار و 813 مورد در استان قزوین انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول