اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهید همدانی شجاع بود و کاردان/ معتقد بود دفاع از دین و وطن زمان نمی‌شناسد

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاءبا بیان اینکه شهید همدانی مردی شجاع و کاردان بود که کارهایش برای رضای خدا و در مسیر دین بود گفت: معتقد بود دفاع از دین و کشور زمان نمی‌شناسد.

شهید همدانی شجاع بود و کاردان/  معتقد بود دفاع از دین و وطن زمان نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار علی شادمانی صبح امروز در ویژه برنامه سالگرد شهادت شهید همدانی با بیان اینکه بسیار خوشحالم توفیق حضور در این مراسم قدسی را پیدا کرده‌ام اظهار کرد: این مراسم در وهله اول متعلق به امام غریبمان، امام رضا (ع) است که از قداست خاصی برخوردار بوده؛ دوم اینکه در مراسم ۸ هزار شهید همدان نشسته‌ایم که فرمانده و سالار آنها شهید همدانی است و این نیز توفیق بزرگی است.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس دستیابی به اهداف اسلام و انقلاب اصل بود گفت: برادری و دوستی ما نیز نشات گرفته از این تفکر بود که در مسیر راه ولایت پیش می‌رفت.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء با بیان اینکه شهید همدانی مردی شجاع و کاردان بود که کارهایش برای رضای خدا و در مسیر دین بود گفت: بزرگان و فرماندهان ما و آنهایی که مایه مباهات هستند در این مسیر بزرگ شدند و چیزی جز راه خدا برایشان مهم نیست.

وی گفت: وقتی رژیم بعثی به خاک کشور حمله کرد، مردان بزرگی بودند که همه چیز را رها کردند و در غربت و سختی تمام در برابر ارتشی که همه جهان او را حمایت می‌کردند، ایستادند چون هدف آنها یعنی رضای خدا و دفاع از دین، مهم بود.

وقتی هدف، دفاع از دین خداوند باشد مرزها شکسته می‌شود

سردار شادمانی اظهار کرد: دشمن همه قوای خود را علیه کشور بسیج کرده بود اما عشق به وطن و دین باعث شد مردان این سرزمین در مقابل آن حجم از آتش و بمباران بایستند، این ایستادگی هم ناشی عشق و تعلق به اباعبدالله‌الحسین(ع) و آرمان‌های اسلام بوده و هست.

وی با بیان اینکه یک بار در زمان جنگ سوریه به مزاح به سردار همدانی گفتم آیا کافی نیست؟ اما دیدم آزرده خاطر شد گفت: معتقد بود دفاع از دین و کشور زمان نمی‌شناسد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه سردار همدانی همیشه دلتنگ دوستان شهیدش بود تأکید کرد: وقتی هدف، دفاع از دین خداوند باشد مرزها شکسته می‌شود، که ایشان هم در سوریه حاضر شدند و در راه دفاع از دین به مقام شهادت رسیدند.

فرزند شهید همدانی نیز با بیان اینکه پدر روزهای آخر طوری شده بود که احساس می‌کردیم رفتنی است اظهار کرد: چند ماه قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی، توفیق حضور با ایشان را داشتم، همه این صحنه‌ها و حالات پدر را در ایشان هم می‌دیدم، به دوستان می‌گفتم نگران حاج قاسم هستم.

وهب همدانی با بیان اینکه روزهای آخر عمرش تماما احساس و شور بود و معلوم بود دیگر ماندنی نیست گفت: پدرم در فتنه ۸۸ و مقابله با فتنه‌گران سختی‌های بسیاری متحمل شد و تهمت‌های بسیاری شنید اما خم به ابرو نیاورد و در راه وطن و دین مجاهدت کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول