اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

58 درصد مردم قم مقابل کرونا واکسینه شدند

استاندار قم به تزریق ۸۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۵۸ درصد مردم استان برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که البته این عدد باید به ۷۰ تا ۸۰ درصد و بیشتر برسد.

58 درصد مردم قم مقابل کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در گفت‌و گو با خبرنگاران با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: خوشبختانه نظارت‌های کافی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان دنبال می‌شود هر چند در مورد برخی از اصناف، نیازمند توجه بیشتر به رعایت شیوه نامه‌ها هستیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم تا با هدف قرار دادن استمرار رعایت شیوه‌نامه‌ها در کنار توسعه واکسیناسیون در استان، از ایجاد موج ششم بیماری کرونا در قم جلوگیری کنیم.

استاندار قم همچنین به تزریق ۸۱۵ هزار دُز واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۵۸ درصد مردم استان برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که البته این عدد باید به ۷۰ تا ۸۰ درصد و بیشتر برسد.

وی بر لزوم واکسیناسیون اتباع خارجی به ویژه اتباع مجاز تاکید کرد و ادامه داد: این امر باید توسط شبکه واکسیناسیون در استان و همچنین اداره امور اتباع خارجی در استانداری پیگیری و دنبال شود.

سرمست با تاکید بر ضرورت افزایش آمار واکسیناسیون در میان کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: مقرر شده تا بسته‌ای از سیاست‌های تشویقی و بازدارنده برای کارکنان و همچنین گیرندگان خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان تهیه و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شود.

وی با اشاره به پروژه نیمه تمام بیمارستان الهادی و ضرورت فعال سازی این ظرفیت گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری موظف است این پروژه را تا راه اندازی نهایی پیگیری و گزارش‌های مربوط به آن را ارائه کند.

سرمست آغاز مجدد آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها مطرح کرد: آموزش حضوری تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها با توجه به واکسینه شدن و تعداد کم این دانشجویان از پانزدهم مهرماه آغاز می‌شود، ضمن آنکه سایر دانشجویان نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از دهم آبان ماه می‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند.

استاندار قم به موضوع راه‌اندازی آموزش حضوری در مدارس اشاره و اذعان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال و بالاتر در حال انجام است و با توجه به گسترش واکسیناسیون عوامل مرتبط با دانش آموزان از جمله والدین، کادر اجرایی مدارس و رانندگان سرویس‌های دانش آموزی، امید می‌رود که دانش آموزان متوسطه دوم از پانزدهم آبان ماه و دانش آموزان متوسطه اول از هفته اول آذر ماه بتوانند سر کلاس‌های درس حاضر شوند و آموزش‌های حضوری خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول