اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هدف‌گذاری ایجاد ۱۵۰۰ شغل در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در حوزه اشتغال با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی لازم، تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌آفرینی در دستور کار قرار گرفته و ایجاد ۱ هزار و ۵۰۰ اشتغال در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

هدف‌گذاری ایجاد ۱۵۰۰ شغل در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج شازند به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: توجه به آب‌رسانی کشاورزی و رفع مشکلات آب روستایی از مهمترین اولویت‌های بسیج و سپاه در سال جاری است و عزم جدی برای حل مشکلات در حوزه آب‌رسانی داریم و با مشارکت مردم و خیرین آماده هرگونه خدمت‌رسانی هستیم و لذا همه توان و ظرفیت‌ها در این راستا پای کار آمده است.

وی افزود: خودکفایی کشور در همه بخش‌ها مهمترین هدف سپاه در اجرای برنامه‌ها است که علاوه بر اقدامات زیرساختی با تکیه بر توان علمی و پژوهشی اقدامات جهادی نیز برای رفع مشکلات در دستور کار است و در استان مرکزی در طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۷۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی انجام شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: در حوزه آب‌رسانی کشاورزی ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت مردم روستا به شهر، افزایش سطح زیر کشت و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی از مهمترین اهداف است و در طی این سال‌های اخیر پروژه‌های چشمگیری با عنوان احداث خطوط انتقال آب ایجاد کانال‌های کشاورزی، لایروبی قنوات، ساخت استخرهای ذخیره آب و ساخت بندهای بتنی و خاکی در سطح استان انجام شده است.

کریمی ادامه داد: اجرای ۳۴ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب در طی یک سال و نیم گذشته از مهمترین دستاورد پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در حوزه کشاورزی است و مردم در اجرای این پروژه‌ها نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: بازگرداندن امید و حیات در روستاها از مهمترین دستاورد حضور گروه های جهادی در روستاها است و امروز بیش از ۱ هزار و ۲۵۰ گروه جهادی در نقطه به نقطه استان مرکزی نقش‌آفرینی می‌کنند و بیش از ۲۴ هزار جهادگر بسیجی به مردم در عرصه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای محرومین که عمده آنها در دورترین و محروم‌ترین نقاط استان مرکزی بودند از دیگر دستاورد حضور جهادگران بسیجی در حوزه مسکن است و ساخت بیش از ۱۱۴ واحد دیگر برای محرومین در دستور کار و در مراحل تکمیلی است.

کریمی گفت: در حوزه اشتغال با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی لازم، تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی با قوت در دستور کار قرار گرفته و ایجاد ۱ هزار و ۵۰۰ اشتغال در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: توجه به مشاغل خرد و تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال باشد و سپاه در طی این سال‌ها بیش از ۶ هزار واحد اقتصاد مقاومتی خرد در استان مرکزی را حمایت کرده و ایجاد بیش از ۹ هزار فرصت شغلی دستاورد این مهم بوده که همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه شازند نیز در این آیین گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های سپاه و بسیج در شازند اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی با هدف احیای روستاها، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم و خصوصاً کشاورزان است و خوشبختانه با مشارکت مردم و خیرین شاهد اتفاقات خوبی بودیم و مسیر محرومیت‌زدایی در روستاها را باقوت دنبال می‌کنیم.

رشید اکبری بیان داشت: در سطح شهرستان شازند بیش از ۸۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف سازمان‌دهی شده‌اند که پیشگامان عرصه خدمت‌رسانی در حوزه عمرانی، سازندگی، محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، آموزشی، فرهنگی، کشاورزی و دامپزشکی هستند.

وی افزود: در سال جاری اجرای بیش از ۱۸ پروژه محرومیت‌زدایی با محوریت آب در دستور کار است و ساخت ۱۵ واحد مسکونی نیز در دست اقدام است.

فرمانده سپاه ناحیه شازند ادامه داد: در راستای نقش‌آفرینی در نهضت کمک مؤمنانه در شهرستان شازند تاکنون بیش از ۴۵ هزار بسته معیشتی توزیع شده و امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی هجدهمین مرحله از کمک مؤمنانه برگزار شد که بیش از یک هزار بسته معیشتی و دویست بسته لوازم‌التحریر تهیه شده که در میان جامعه هدف توزیع خواهد شد.

اکبری اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال بیش از ۸۵ صندوق قرض‌الحسنه با محوریت مردم راه‌اندازی شده و بیش از ۳ هزار نفر در این صندوق‌ها سازمان‌دهی شده‌اند و در کنار این ظرفیت آموزش، توانمندسازی و ارائه تسهیلات نیز با جدیت دنبال می‌شود و عمده اشتعال‌زایی‌ها پایدار هستند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی در سطح شهرستان شازند بیش از ۸۲ تیم تخصصی نقش‌آفرینی می‌کنند و بیش از ۸۰ نفر در اجرای واکسیناسیون عمومی نیز آموزش دیده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه شازند یادآور شد: برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع و مقدس در سال جاری در شازند با شعار «ما مقتدریم» برگزار خواهد شد که بیش از ۷۲ عنوان و ۲۰۰ مورد برنامه هدف‌گذاری شده است.

اکبری بیان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت، نشست بصیرتی و دیدار با بسیجیان، بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آب‌رسانی در روستای سورانه، رزمایش کمک مؤمنانه، افتتاح ۲ واحد منزل مسکونی برای محرومین و بازدید از پروژه‌های بسیج سازندگی از جمله برنامه‌های مهم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول