اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من| مردم اصفهان سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند/ برکت فقط برای دز دوم موجود است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نیاز است مردم هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن مراجعه کنند، تخریب‌ها و اطلاعت نادرست درباره واکسن به افراد ارائه می‌شود، امیدوار هستیم مردم به این صحبت‌ها توجه نکنند.

فارس من| مردم اصفهان سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند/ برکت فقط برای دز دوم موجود است

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: روند کرونا هنوز در استان تغییری نکرده و مانند روزهای گذشته تقریباً یک روند کاهشی با شیب خیلی کند است، در حال حاضر به ۲ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های استان رسیده‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه روزانه بالای ۳۰۰ بیمار جدید در استان بستری می‌شوند و این رقم بالایی است، افزود: روند کاهشی کرونا در استان اصفهان نسبت به موج‌های قبلی، روند بسیار کندی دارد اما جای امیدواری است با همین روند به اعداد و آمار پایین‌تری برسیم.

وی با بیان این نگرانی وجود دارد که پیش از آنکه به آمار قابل قبولی برسیم، مجدد وارد یک پیک دیگر شویم و نیاز است همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، گفت: سرعت واکسیناسیون باید در جامعه چند برابر حال حاضر افزایش پیدا کند، در حال حاضر سرعت واکسیناسیون به خود مردم بستگی دارد.

نجیمی با بیان اینکه از نظر گسترش مراکز تجمیعی واکسن و واکسنی که در اختیار داریم مشکلی در استان اصفهان برای تزریق نداریم، بیان کرد: مردم مراجعه کنند تا پیش از آن که با پیک دیگری مواجه شویم حدی از ایمنی را در خودشان و در جامعه ایجاد کنند تا پیشگیری شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه ادامه داد: تاکنون حدود ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار دز واکسن در مجموع ۲ نوبت در استان اصفهان تزریق شده است که ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار نوبت اول و تعداد افرادی که ۲ نوبت را تزریق کرده‌اند به ۸۰۰ و ۹۶ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون نوبت اول در افراد ۱۲ سال به بالا ۵۷ درصد و پوشش ۲ دز برای ۱۲ سال به بالا به ۲۱ درصد رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان کمبودی از نظر واکسن نداریم تنها کمبودهایی از نظر واکسن برکت داریم که برای دز دوم حدود ۲۰ هزار واکسن تأمین شده است و رقم کمی است و امیدوار هستیم سهمیه واکسن برکت و آسترازنکا افزایش پیدا کند.

نجیمی با بیان اینکه فعلاً دز اول واکسن برکت در استان موجود نیست، افزود: خود برکت تعداد واکسنی که به وزارتخانه تحویل داده کم است و وزاتخانه بر اساس سهمیه به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد و فقط برای دز دوم استفاده می‌شود و امیدوار هستیم با حل شدن مشکلات، تولید برکت افزایش پیدا کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه زدن واکسن آنفلوآنزا و واکسن کرونا هیچ مانعی ندارد، خاطرنشان کرد: نیاز است مردم هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن مراجعه کنند، تخریب‌ها و اطلاعت نادرست درباره واکسن به افراد ارائه می‌شود و افرادی که درباره واکسن سمپاشی و ذهن مردم را منحرف می‌کنند هیچ نکته و مطلب منتشر شده علمی ندارند و در حد خبرهای فضای مجازی است.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم مردم به این صحبت‌ها توجه نکنند و هر چه سریع‌تر مراجعه کنند و به نوع واکسن حساس نباشند و چیزی که الان مهم است تزریق واکسن از هر نوع واکسنی که در سبد وجود دارد.

موضوع «چرا واکسن برکت در اصفهان وجود ندارد» یکی از موضوعات ثبت شده در سامانه فارس من بود که توسط مردم به ثبت رسیده بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول