اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشریح آخرین وضعیت کرونا در اصفهان/ سرعت بالای اصفهان در واکسیناسیون کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دلیل اینکه واکسن در اختیار استان قرار نگرفت، سبب شد چند روزی مراکز تعطیل شود اما اگر واکسن در اختیار استان قرار بگیرد با سرعتی که استان دارد می‌توانیم در حالت عادی ۵۰ هزار و در حالت فوریت ۷۰ هزار واکسن تزریق کنیم و خیلی سریع می‌توانیم جمعیت هدف‌مان را واکسینه کنیم.

تشریح آخرین وضعیت کرونا در اصفهان/ سرعت بالای اصفهان در واکسیناسیون کرونا

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان، اظهار داشت: شرایط استان در حال حاضر به ثبات رسیده و چند روزی است که افزایش تعداد موارد بستری، ابتلا و درصد تست‌های مثبت و تعداد کلی بیماران بستری را نداشته‌ایم و به اعداد ثابت رسیده و این نشان می‌دهد ورود بیماران به سیستم با خروج برابری می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ثابت شدن اعداد نشان می‌دهد که به قله پیک پنجم رسیده‌ایم، افزود: امیدوار هستیم مجدد شاهد افزایش آمار نباشیم و به مرور تعداد موارد ابتلا و بستری کاهش پیدا کند و هفته آینده به سمت کاهش تعداد کل موارد بستری و دو هفته آینده موارد حاد و فوت کاهش پیدا کند.

موج پنجم کووید طولانی‌ترین و بلندترین موج کرونا بود

وی با بیان اینکه موج پنجم کووید طولانی‌ترین و بلندترین موجی بود که از ابتدای پاندمی کووید 19 با آن روبه رو بودیم، گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند به سمت کاهش و فروکش کردن موج می‌رویم و امیدوار هستیم با فروکش کردن موج و تداوم رعایت پروتکل‌ها و افزایش سطح واکسیناسیون جامعه، دیگر موجی را شاهد نباشیم.

نجیمی پیرامون وضعیت بیمارستان‌های کرونایی استان اصفهان بیان کرد: همچنان ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل است اما نیاز به افزایش ظرفیت بیشتر نداریم؛ البته از نظر تخت‌های بیمارستان، 100 درصد امکانات در اختیار کرونا است.

ظرفیت بیمارستان‌های کرونای استان تکمیل است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: کل تخت‌های بیمارستان‌های کرونا در استان پر است، آی‌سی‌یوها و تخت‌های بستری صف انتظار دارند، اینکه وضعیت ثابت شده است به معنی بهتر شدن بیمارستان‌ها نیست؛ حداقل باید هزار و ۵۰۰ بیمار بستری دیگر کاهش پیدا کند و از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری به زیر ۲ هزار بیمار برسیم تا سیستم درمانی بیمارستان‌ها فرصت استراحت پیدا کنند؛ در حال حاضر با ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری شرایط برای بیمارستان‌ها تغییر نکرده است.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان اصفهان عنوان کرد: بعد از آن توقفی که در واکسیناسیون به وجود آمد، با آمدن واکسن مجبور شدیم کاستی‌ها و تأخیرهای قبلی را پوشش دهیم به همین دلیل با شلوغی روبه رو شدیم اما به مرور و با تداوم واکسن از تراکم مراجعات کمتر می‌شود و گروه‌ سنی جدید را واکسینه می‌کنیم.

اصفهان در حالت فوریت تا ۷۰ هزار واکسن می‌تواند تزریق کند

نجیمی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در اصفهان در میان استان‌ها یکی از بالاترین سرعت‌ها بوده است، گفت: سرعت بالا در واکسیناسیون و به دلیل اینکه واکسن در اختیار استان قرار نگرفت، سبب شد چند روزی مراکز تعطیل شود اما اگر واکسن در اختیار استان قرار بگیرد با سرعتی که استان دارد می‌توانیم در حالت عادی ۵۰ هزار و در حالت فوریت ۷۰ هزار واکسن تزریق کنیم و خیلی سریع می‌توانیم جمعیت هدف‌مان را واکسینه کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان به ۳۰ درصد رسیده است و بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار دز واکسن تزریق کرده‌یم.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره قرار گرفتن اصفهان در رده پایین واکسیناسیون در کشور گفت: این آمار رسمی نبود و تعداد واکسن خام را حساب کرده بود و به سهمیه‌ها توجه نشده بود، واکسن‌ها بر اساس سهمیه‌ای که به استان‌ها داده می‌شود، تزریق می‌شود، اگر واکسیناسیون اصفهان مناسب باشد، اصفهان با توجه به ظرفیت واکسیناسیونی که در کشور دارد و از نظر قابلیت تعداد واکسن در روز جزو بالاترین استان‌ها در تزریق واکسن هستیم.

تعطیلی 4 روزه مراکز واکسیناسیون استان

نجیمی ادامه داد: جزو معدود استان‌هایی بودیم که مجبور شدیم ۴ روز مراکز واکسیناسیون را تعطیل کنیم و این نشان می‌دهد که سرعت واکسیناسیون در استان بالا است و هر مقدار واکسن به استان دهند سریع تزریق می‌کنیم، سطح پوشش اصفهان در حد پوشش کشوری است چون واکسیناسیون به صورت سهمیه‌ای بین دانشگاه‌ها توزیع می‌شود.

سهمیه واکسن استان به‌طور کامل دریافت نمی‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس درصد جمعیت واکسن بین استان‌ها توزیع می‌شود و باید ۸ درصد واکسن را بگیریم، اما همان ۸ درصد بعضی اوقات به استان اصفهان اختصاص پیدا نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه استقبال مردم از واکسیناسیون در استان اصفهان خوب بوده است و مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: روزی نبوده که مراکز واکسیناسیون در استان خلوت شود، از مردم خواهش می‌کنیم برای نظم و ضایع نشدن حق کسی بر اساس پیامک مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ق30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول