اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شدت گرفتن باران در منطقه شرقی جاسک/ هشدار جدی به مزارع پرورش میگو

فرماندار جاسک از آغاز بارش باران ناشی از سامانه حاره‌ای در منطقه لیردف جاسک در مرز هرمزگان با سیستا ن وبلوچستان خبر داد.

شدت گرفتن باران در منطقه شرقی جاسک/ هشدار جدی به مزارع پرورش میگو

محمد رادمهر بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: سامانه توفان حاره‌ای شاهین هم اکنون آثار اولیه خود را در مناطق مرزی میان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در بخش لیردف جاسک به جا نهاده است و شاهد بارندگی آرام در این منطقه هستیم.

وی افزود: پیش بینی ما رسیدن امواج اصلی و توفنده این سامانه در ساعات امشب به استان هرمزگان و شهرستان جاسک است.

فرماندار جاسک همچنین از تشدید تدابیر احتیاطی با همکاری مردم و دهیاران و دیگر دستگاه‌ها خبر داد و گفت: جانمایی لازم برای تخلیه فوری 30 روستای ساحلی شهرستان جاسک نیز صورت گرفته است و از صاحبان شناورهای مسافری و صیادی نیز خواسته‌ایم که نسبت به مهار شناورها در حوضچه‌های آرامش اقدام کنند.

هشدار به مزارع پرورش میگو و پرورش دهندگان ماهی در قفس

شیلات هرمزگان نیز در اطلاعیه‌ای مهم از صاحبان مزارع پرورش میگو در مناطق ساحلی شرق هرمزگان خواسته تا نسبت به انتقال شناورهای فعال در مزارع به نقاط امن در جوار موج‌شکن‌ها اقدام کرده و پرورش‌دهندگان ماهی در قفس نیز نسبت به مهار مستحکم قفس‌ها اقدام کنند.

همچنین هرگونه تردد به قفس‌ها در زمان آغاز طوفان ممنوع بوده و ضروری است تا با توجه به بارندگی سامانه شاهین همراه با توفان، نسبت به نگهداری غذای آبزیان در انبار اقدام شود. علاوه بر این ضروری است تا در صورت عدم بیمه قفس و ماهیان در قفس‌های دریایی، فورا نسبت به هماهنگی با صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول