اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

طوفان شدید در راه سواحل مکران/ هشدار قرمز و تشکیل ستاد مدیریت بحران در جاسک

بدنبال هشدار سطح قرمز هواشناسی نسبت به وقوع طوفان و تندباد شدید در مناطق ساحلی، ستاد مدیریت بحران در جاسک تشکیل شده است.

طوفان شدید در راه سواحل مکران/ هشدار قرمز و تشکیل ستاد مدیریت بحران در جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با اعلام هشدار سطح قرمز در مورد بروز طوفان و تندباد در سواحل شرقی استان هرمزگان بخصوص در حوزه سواحل مکران از شهرستان جاسک تا سیریک، ستاد مدیریت بحران در شهرستان جاسک تشکیل و به دهها روستای ساحلی و صیادان هشدار ویژه داده شده است.

 


سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با سطح هشدار قرمز اعلام کرده که توفان حاره‌ای در حال نزدیک شدن به سواحل مکران و سواحل جنوب شرقی کشورمان در دریای عمان است و که سبب تلاطم شدید دریا و رگبار باران و رعد و برق در سواحل و پس کرانه خواهد شد.

تندباد دریایی با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت در راه است

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: ناپایداری جوی متأثر از نزدیکی چرخند حاره‌ای در دریای عمان، سواحل جاسک و سیریک و به مقدار کمتری در محدوده شرق تنگه هرمز از ساعات عصر امروز تا یک شنبه 11 مهرماه سبب اعلام هشدار سطح قرمز به منظور اقدام فوری برای جلوگیری از مخاطرات شده است.

وی افزود: پیش بینی طوفان و تندباد با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت در مناطق ساحلی را داریم که همراه با رگبار باران و رعد و برق و بروز امواج با ارتفاع بیش از 4 متر خواهد بود و احتمال آسیب به تأسیسات ساحلی و فراساحلی بالا بوده و سبب بالا آمدن سطح آب در مجاورت با ساحل خواهد شد و لذا هرگونه دریانوردی در دریای عمان بخصوص برای شناورهای سبک و نیمه سنگین می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد.

 


تشکیل ستاد مدیریت بحران در جاسک

محمد رادمهر فرماندار جاسک نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران در زمینه بروز تندباد در سواحل این شهرستان تشکیل و ضمن اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های مرتبط به همه دهیاران و بخشداران ابلاغ شده تا هشدارهای لازم را به مردم مناطق ساحلی و نزدیک به ساحل به مردم اعلام کنند.

وی افزود: همچنین به همه شناورهای تجاری و صیادی و قایق‌ها هشدارهای لازم داده شده و در حال اعلام مکرر هشدار به شناورها در دریای عمان هستیم تا از هرگونه خسارت و آسیب به مردم در مناطق ساحلی جلوگیری شود.

فرماندار جاسک از مردم مناطق ساحلی این شهرستان و همچنین از مردم مناطق ساحلی سواحل مکران و دریای عمان خواست تا با توجه به اعلام هشدار قرمز در مورد فعالیت یک سامانه ناپایدار توفان حاره‌ای، بشدت توصیه‌های لازم را جدی گرفته و از نزدیک شدن به دریای متلاطم نیز شدیدا خودداری کنند.

به گزارش فارس، دو سطح از هشدار قرمز و نارنجی در مورد وقوع تندباد و طوفان حاره‌ای در سواحل جنوبی و جنوب شرقی هرمزگان در دریای عمان صادر شده است که شدت اثر این تندباد را از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه 12 مهرماه اعلام داشته است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول