اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شمار فوتی های کرونا در خراسان جنوبی به یک هزار و 149 نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با فوت دو بیمار در شبانه روز گذشته شمار فوتی های کرونا در استان به یک هزارو 149 نفر رسید.

شمار فوتی های کرونا در خراسان جنوبی به یک هزار و 149 نفر رسید

«کامبیز مهدی‌زاده» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: ۱۸۷ تست کرونا طی شبانه روز گذشته در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: از ۱۰۴ آزمایش pcr انجام شده ۲۹ مورد مثبت بوده است.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۱ مورد از بیرجند، از شهرستان‌های خوسف و قاین هرکدام یک مورد، شهرستان‌های درمیان، سربیشه و طبس هرکدام ۲ مورد، شهرستان‌های زیرکوه و فردوس هرکدام ۵ مورد و از نهبندان سه مورد جدید مبتلا به کرونا، شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۱۰۴ تست سریع کرونا ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۵ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۷ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۴۹ نفر رسید.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۳۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۳ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۳۳۸ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۸۶ هزار و ۸۹۴ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۳۱ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۳۸۳ هزار و ۴۴۹ نفر واکسن نوبت اول و ۱۸۹ هزار ۲۰۹ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول