اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پوشش ۶۶.۵ درصدی واکسیناسیون نوبت اول کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی کفت: پوشش واکسیناسیون نوبت اول کرونا در خراسان جنوبی به ۶۶.۵ و نوبت دوم به ۳۲.۸ درصد رسیده است.

پوشش ۶۶.۵ درصدی واکسیناسیون نوبت اول کرونا در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هفته گذشته تعداد بستری‌های تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی ۱۵۲ نفر و بستری‌های مثبت کرونایی نیز ۷۰ نفر بوده است که این آمار نسبت به دهه اول شهریور در مورد بستری‌های تنفسی ۶۶ درصد و نسبت به بستری‌های مثبت ۷۶ درصد کاهش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در هفته گذشته تعداد بستری‌های بدحال در خراسان‌جنوبی پنج نفر بوده است، بیان‌کرد: تعداد بستری‌های در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در این بازه زمانی ۱۴ نفر بوده است.

شریف زاده با بیان اینکه مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است، ادامه‌داد: تاکنون در خراسان‌جنوبی ۳۸۳ هزار و ۴۴۹ نفر واکسن نوبت اول و ۱۸۹ هزار و ۲۰۹ نفر نیز واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس این آمار می‌توان گفت که پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی به ۶۶.۵ درصد و پوشش نوبت دوم نیز ۳۲.۸ درصد رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به ایمنی جمعی همگی ما باید از واکسن استفاده کنیم، گفت: در زمینه قرنطینه هوشمند و زمان و چگونگی اجرای آن در ستاد کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد و به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رسد.

با اشاره به نگرانی برخی از والدین در زمینه واکسیناسیون فرزندانشان گفت: نه تنها در مورد واکسن کرونا بلکه در مورد بسیاری از واکسن‌ها مثل هپاتیت همان واکسنی که به بزرگسالان می‌زنیم با دوز متفاوت به کودکان و نوجوانان نیز تزریق می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

شریف‌زاده اظهار کرد: اگر قبل گفته می‌شد که تنها افراد بالای ۱۸ سال واکسن بزنند به واسطه اولویت بندی‌های سنی بود و گرنه بعد از آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلف این نکته محرز است که بین بزرگسال و نوجوان تفاوتی در دریافت واکسن و مسائل مرتبط با آن وجود ندارد.

وی بیان‌کرد: واکسن سینوفارمی که به کودکان و نوجوانان بالای ۱۲ سال تزریق می‌کنیم همان واکسنی است که به بزرگسالان تزریق می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول