اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرسودگی شبکه فاضلاب شاهین‌شهر، تهدیدی برای فرونشست زمین

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب این شهر در اسرع وقت انجام نشود، هر لحظه امکان فرونشست خیابان‌ها و وقوع حادثه وجود دارد.

فرسودگی شبکه فاضلاب شاهین‌شهر، تهدیدی برای فرونشست زمین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست مشترک با مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه قدمت برخی قسمت‌های شبکه جمع‌آوری فاضلاب شاهین‌شهر به ۵۰ سال می‌رسد، اظهار داشت: اگر اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب این شهر در اسرع وقت انجام نشود، هر لحظه امکان فرونشست خیابان‌ها و وقوع حادثه وجود دارد.

هاشم امینی، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در این جلسه با اشاره به وجود ۳۴ هزار انشعاب فاضلاب در شاهین‌شهر و گفت: تاکنون ۴۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر اجرا شده که ۱۲ کیلومتر آن بسیار فرسوده است و باید هر چه سریع‌تر مورد بازسازی قرار گیرد.

وی بازسازی خط انتقال اصلی فاضلاب بلوار طالقانی شاهین‌شهر را از اولویت‌های آبفای استان اصفهان دانست و افزود: عملیات بازسازی این کلکلتوربا قطر۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ میلی‌متر در عمق ۸ تا ۱۲ متری زمین و عرض ۴ متر به دلیل عبور و مرور زیاد در این محدوده کار بسیار سختی است.

امینی بیان کرد: بر همین اساس درصدد هستیم تا با بهره‌گیری از روش‌های نوین از جمله استفاده از دستگاه حفار TBM و عبور لوله از تونل‌های حفر شده به جای روش‌های سنتی، مشکل ریزش دیواره تونل‌ها و فرونشست زمین را حل کرده و عملیات بازسازی شبکه فاضلاب را سرعت دهیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول