اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید سالانه 31 هزار تن گوشت قرمز در کردستان/ظرفیت 60 میلیون جوجه‌ریزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تولید سالانه ۳۱ هزار تن گوشت قرمز در استان اشاره کرد و گفت: کردستان ظرفیت جوجه‌ریزی سالانه ۶۰ میلیون قطعه را دارد.

تولید سالانه 31 هزار تن گوشت قرمز در کردستان/ظرفیت 60 میلیون جوجه‌ریزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد فرید سپری پیش از ظهر امروز در جلسه که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در سالن جلسات منابع طبیعی برگزارشد،اظهار کرد: در استان کردستان ۶۰ هزار هکتار زراعت و ۴۹ هزار هکتار باغات وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳ درصدبارندگی‌های کشور مربوط به استان کردستان است افزود: همچنین ۷ درصد رواناب‌های کشور نیز در استان کردستان وجود دارد.

سپری بیان کرد: ۴/۶ تا ۴/۸ میلیارد مترمکعب منابع آبی ما در استان کردستان تجدید پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآورشد: در مجموع بیش از ۸۸ درصد از اراضی استان به صورت دیم و ۱۲ درصد نیز به صورت آبی است.

وی با بیان اینکه این میزان اراضی آبی برای ما به گونه‌ای تهدید محسوب می‌شود گفت: ما در استان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرده‌ایم و‌ نهایت استفاده را از این اراضی داشته‌ایم.

 سپری گفت: تخصیص اعتبار تبدیل ۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان به اراضی آبی نیز به تصویب رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۹ هزارهکتار از اراضی استان یعنی معادل۴۱ درصد از اراضی ما مجهز به سیستم های نوین ابیاری است که در این زمینه جزو استانهای پیشتاز هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تولید سالانه ۳۱ هزار تن گوشت قرمز در استان اشاره کرد و گفت: کردستان ظرفیت جوجه‌ریزی سالانه ۶۰ میلیون قطعه را دارد.

وی بیان کرد:در حوزه شیلات نیز سالانه ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن تولید انواع آبزیان در استان تولید می‌شود.

سپری با بیان اینکه اقتصاد استان تا حدود زیادی به بخش کشاورزی مربوط می‌شود افزود: بیش از ۳۰ درصد اشتغال مردم این استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

سپری عنوان کرد: درحال حاضر ۳۱ هزار تراکتور در استان وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار مورد آن بیش از ۱۳ سال عمر دارند که مستلزم نوسازی ناوگان حمل و نقل کشاورزی استان هستیم.

وی با بیان اینکه استان ما از لحاظ تامین بذر جزو استان‌های برتر کشور است اظهار داشت: باتوجه به حجم زراعت استان و‌ توسعه ریشه در حوزه زراعت، کردستان مستلزم تامین کود بیشتر است.  

وی با بیان اینکه سال گذشته در سطح ۱۷۷ هزار هکتار مبارزه با سن مادر انجام شد، افزود:بارندگی‌ها در کردستان نسبت به طولانی مدت ۳۴ درصد و ‌نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافته است.

سپری با تاکید براینکه کشت‌های استان باید به سمت کشت‌های پاییزه سوق داده شود،اظهار داشت: کردستان بیشترین سطح زیر کشت محصول ماشک را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام. ۲۳۳۰/۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول