اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نباید قیمت گوشت قرمز در کردستان بالا باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان گفت: قیمت گوشت قرمز در کردستان نباید نسبت به سایر استانها بیشتر باشد.

نباید قیمت گوشت قرمز در کردستان بالا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری در جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان کردستان که امروز در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: طبق ماده یک قانون انتزاع کلیه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در  تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالاهای کشاورزی و باغی از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان افزود: باتوجه به دستور سران سه قوه تنظیم بازار محصولات کشاورزی به مدت دوسال در اختیار سازمان صنعت معدن و تجارت بوده است.

جعفری بیان کرد: باتوجه به قانون انتزاع تنظیم بازار محصولات کشاورزی برعهده سازمان جهاد کشاورزی است ولی تنظیم بازار اصلی که خارج از این محصولات می باشد همچنان برعهده سازمان صمت است.

جعفری با تاکید بر اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی هرکدام باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند افزود: تنظیم بازار اصلی صمت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی هردو باید به گونه ایی باشند که میزان محصولات موجود در بازار کافی و با قیمت مناسب در سطح بازار توزیع شود.
 
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان روند تامین و توزیع نهادها در استان را مناسب عنوان کرد و گفت: امید است که شرایط کنونی به شرایط مطلوب تر هم برسد.

جو موردنیاز دامداران تامین شود

وی علت کاهش میزان گندم تحویلی کشاورزان کردستان را کاهش عرضه جو در بازار عنوان کرد و افزود: توزیع ۲۵ هزارتن جو در استان کم است و باید در این راستا نیاز دامداران استان تامین شود.

جعفری بازار گوشت مرغ را در استان مطلوب عنوان کرد و یادآور شد:شرایط کشتار گوشت قرمز در جاهای مختلف کشور متفاوت است به گونه ایی که علارغم کیفیت بالا گوشت در استان اما قیمت آن بالا است.

وی با بیان اینکه ببش از ۲۰۰ قصابی در شهر سنندج فعالیت دارند، افزود: اتحادیه دامداران جهت حمایت از دامداران استان باید جهت متضرر نشدن دامداران وارد عمل شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان گفت: تعداد بالای واحد های صنفی در استان یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در کردستان در مقایسه با سایر استانهای کشور است.

وی اظهار داشت: تعدادی از افراد به‌عنوان دلالان به صورت غیرنقد اقدام به خرید دام از دامداران می کنند که این خود نیز منجر به افزایش قیمت در بازار. می شود.

جعفری  با بیان اینکه در استان  قیمت دام پایین است ولی با قیمت خیلی بیشتری به دست مصرف کننده می رسد افزود: این افزایش قیمت بیشتر در شهرستانهای سنندج، قروه ،دهگلان و کامیاران می باشد که دلیل آن نیز کیفیت بالای دام سنگین در این شهرستان ها است.

وی به جایگاه استان در رتبه بندی مرکز آمار ایران درخصوص قیمت گوشت قرمز در استان اشاره کرد و گفت: رتبه کردستان در مردادماه سال جاری در گوشت گوسفندی ۲۳ و در گوساله ۹ است درحالیکه که جایگاه گوشت گوساله در مردادماه سال گذشته ۲۰ بود.

کیفیت گوشت دام سبک کردستان بالاست

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان عنوان کرد: این آمارها نشان میدهد که افزایش قیمت ها  باعث شده که جایگاه ما در رتبه بندی تغییر کند و تاثیر بسزایی در این رتبه بندی داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز نباید در کردستان بیشتر از سایر استانها باشد افزود: دام سبک کردستان جزو مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع دام ها در کشور است.

جعفری با بیان اینکه چربی گوشت گوسفندی استفاده صنعتی دارد اظهار داشت: از این چربی نباید برای مصارف انسانی استفاده شود.

توزیع بیش از هزار تن سیب و پرتقال تنظیم بازار در کردستان

جعفری به تنظیم بازار قیمت سیب و پرتقال در استان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته این دومیوه به اندازه کافی و در سطح استان توزیع شد که در این زمینه حزو استانها برتر بودیم.

 وی افزود: با توجه به شرایط ممکن و پایین بود توان خرید مردم امسال ۳۵۰ تن سیب و ۷۰۰ تن پرتقال تنظیم بازار در سطح استان توزیع خواهد شد.

جعفری بیان کرد: در حال حاضر ثبات خوبی در بازار وجوددارد که امید است با سیاست های حاکم در سطح ملی در راستای بهبود قدرت خرید مردم  و تعدیل قیمت ها گام های مهمی برداشته شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول