اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| قراردادهای مشارکتی ساخت‌وساز با حضور مشاور حقوقی باشد

رئیس اتحادیه بنگاه‌های معاملات املاک مشهد گفت: شهروندان برای اینکه مورد کلاهبرداری قرار نگیرند پیش از انعقاد قراردادهای مشارکتی یا پیش فروش منزل با مشاور حقوقی مشورت کنند.

فارس من| قراردادهای مشارکتی ساخت‌وساز با حضور مشاور حقوقی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد «قراردادهای مشارکتی ساختمان یا کلاهبرداری بسازو بفروش‌ها» یکی از سوژه‌هایی است که مخاطبین خبرگزاری فارس با ثبت آن در سامانه «فارس من» از ما خواهان پیگیری این نوع قراردادها شده‌اند.

به همین منظور به سراغ رئیس اتحادیه بنگاه‌های معاملات امکلاک مشهد رفتیم تا نحوه نظارت بر این نوع قراردادها را جویا شود.

علی مرادزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد در این خصوص، اظهار کرد: زمانی که طرفین درصدد خرید و فروش هستند باید با مراجعه به محضر، اقدام به ثبت قرارداد پیش فروش کنند.

وی با بیان اینکه قرارداد معمولی را قبول نداریم و این نوع قراردادها که ثبت محضرخانه نشده مورد وثوق ما نیست، ادامه داد: چنانچه شهروند در محضر قرارداد پیش فروش بنویسند این مشکلات برایشان رخ نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه بنگاه‌های معاملات املاک با بیان این نکته که در صورت ایجاد مشکل در تحویل منزل تنها در دادسرا می‌توان مورد را پیگری کرد، ادامه داد: در این نوع قراردادها معمولا یک داور بین طرفین انتخاب می‌شود که این داور توان داوری ندارد و معمولا  شاگرد بنگاه است.

مرادزاده بر بهره‌گیری از یک مشاور حقوقی قبل از انعقاد قرارداد پیش فروش تاکید و تصریح کرد: اغلب افراد پیش از انعقاد قرارداد با یک مشاور حقوقی مشورت نمی‌کنند و همین سبب می‌شود این کلاهبرداری‌ها رخ دهد.

وی اضافه کرد: روند پیگیری به این پرونده‌ها معمولا زمان‌بر و حدود سه تا چهار سال زمان می‌برد به همین دلیل توصیه و تاکید می‌کنم که قبل از انعقاد قرارداد، یک مشاور حقوقی را همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول