اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار نارنجی بارش‌های پاییزی در مازندران/ از آب‌گرفتگی معابر تا سیلابی شدن رودخانه‌های مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از ‎بامداد تا اواخر وقت یک‌شنبه چهارم مهر ماه شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق )، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی و مواج شدن دریای خزر هستیم.

هشدار نارنجی بارش‌های پاییزی در مازندران/ از آب‌گرفتگی معابر تا سیلابی شدن  رودخانه‌های مازندران

سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور موج در تراز میانی جو از ‎بامداد تا اواخر وقت یک‌شنبه چهارم مهر ماه شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق )، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی و مواج شدن دریای خزر هستیم.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی، سطح مازندران به‌ویژه مناطق ساحلی وجلگه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود:  آب‌گرفتگی معابر عمومی اثر مخاطره این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به بارش‌ها توصیه بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

این مسؤول با بیان اینکه روز دوشنبه موقتا از ناپایداری آسمان مازندران کاسته شده و آسمان استان عمدتا صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، مجددا از  روز سه‌شنبه تا روز پنج‌شنبه هفته جاری انتظار داریم با تقویت جریانات شمالی در مناطق غربی گاهی بارندگی و در مناطق مرکزی و شرقی بارش‌های پراکنده باشیم.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران طی امروز و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

*هشدار احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های مازندران

همچنین شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

با توجه به صدور هشدار از سوی هواشناسی استان مازندران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و وزش باد و باران (گاهی به‌صورت شدید) و کاهش دما( بین ۸ تا ۱۳ درجه) در سطح استان مازندران تا اخر وقت یک‌شنبه و احتمال رعد و برق و مه‌گرفتگی در ارتفاعات و محورهای کوهستانی، کاهش دید از شهروندان و هموطنان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آب‌رسانی خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول