اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشارکت ۲۰۰ نیروی انتظامی در عملیات اطفاء حریق «درازنو»/ درخواست ۲ بالگرد از ناجا

فرمانده انتظامی گلستان از مشارکت ۲۰۰ نیروی انتظامی و یگان ویژه در عملیات اطفاء حریق جنگل‌های «درازنو» و «جهان‌نما» خبر داد و گفت: برای تسریع عملیات امداد و اطفاء درخواست کردیم دو بالگرد از طریق ناجا به منطقه اعزام شود.

مشارکت ۲۰۰ نیروی انتظامی در عملیات اطفاء حریق «درازنو»/ درخواست ۲ بالگرد از ناجا

سردار سعید فاضل دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به گسترش حریق در منطقه «درازنو» و «جهان‌نما» شهرستان کردکوی، از همان لحظات ابتدایی نیروهای انتظامی شهرستان به حالت آماده‌باش درآمده و اقدامات انتظامی لازم برای کنترل منطقه به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: به منظور کمک به عملیات اطفاء و تسریع در کنترل حریق، در حال حاضر ۴۰ اکیپ بالغ بر ۲۰۰ نفر نیرو از یگان امداد و انتظامی شهرستان گرگان، انتظامی شهرستان کردکوی و نیروهای یگان ویژه استان به محل حریق اعزام شدند تا در عملیات اطفاء مشارکت داشته باشند.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: همچنین چهار اکیپ پلیس‌راه به منظور کنترل ترددها و کنترل ترافیک به محل اعزام شده و درخواست اعزام دو بالگرد برای حضور در منطقه به ناجا ازسال شده است.

گفتنی است، از ظهر روز گذشته شروع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی ارتفاعات «درازنو» و «جهان‌نما» آغاز شده و وزش شدید باد در منطقه سرعت گسترش حریق را افزایش داده به صورتی که بیش از ۳۰ هکتار از اراضی منطقه طعمه حریق شده است.

حریق در دو نقطه «یانه‌سر» و ارتفاعات جهان نما و درازنو آغاز شد و همچنان این حریق در منطقه درازنو به شدت فعال است.

چندین نیروی امدادی که در عملیات اطفاء شرکت کرده بودند دچار دود خوردگی و مشکل تنفسی شدند که امدادگران هلال احمر در حال خدمت رسانی امدادی به این نیروها هستند.

در ساعات ابتدایی وقوع آتش‌سوزی نیز یک سورتی پرواز برای پیشگیری از گسترش حریق انجام شد اما به دلیل شدت باد و مه حاکم بر منطقه عملیات ناموفق بوده و بالگرد به فرودگاه گرگان بازگشت.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول