اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

زندگی دردناک در کارگاه متروکه با 5 معلول!/ گروه جهادی شمس ناجی خانواده دردمند یاسوجی+فیلم و تصویر

در شهر یاسوج و اطراف آن خانواده‌هایی به وفور دیده می شوند که برای حفظ کرامت و آبروی خود مشکلات و سختی‌ها را به کسی نمی‌گویند و تنها و بدون یار و یاور در سخت ترین شرایط قرار دارند.

زندگی دردناک در کارگاه متروکه با 5 معلول!/ گروه جهادی شمس ناجی خانواده دردمند یاسوجی+فیلم و تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد را که بنگریم خانواده‌های محروم و مستضعف هستند که در اوج سختی و محرومیت علاوه بر اینکه ناتوان در تهیه نان خود بوده با بیماری و معلولیت هم دست و پنجه نرم می‌کنند.

خانواده‌هایی که بعضا از یک معلول تا دو یا سه و چهار معلول در آنها وجود داشته و معلوم نیست چگونه و از چه راهی روز خود را شب کرده و مایحتاج خود را تهیه می‌کنند.

در خود شهر یاسوج مرکز استان و اطراف آن نیز چنین خانواده‌هایی به وفور دیده می شوند خانواده‌هایی که برای حفظ کرامت و آبروی خود مشکلات و سختی‌ها را به کسی نمی‌گویند و تنها و بدون یار و یاور در سخت ترین شرایط قرار دارند.

هر چند دستگاه‌های حمایتی وظیفه خود را تنها در چارچوب قانون و وظیفه اداری انجام می‌دهند و حداکثر ماهیانه شاید تا ۵۰۰ هزار تومان و کمی کمتر و بیشتر طبق قانون به حساب خانوارها واریز می‌کنند اما شاید به وظیفه فراتر از چارچوب‌های قانونی خود در این خصوص عمل نکرده و نمی‌کنند.

برای اثبات این مدعا سوال از دستگاه‌های حمایتی در استان این است که تاکنون چه برنامه‌ای برای معرفی این خانواده‌ها به جامعه داشته‌اید مشخصاً از بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد جای سوال است که چه نشست و برنامه و هم‌اندیشی با رسانه‌ها برای معرفی چنین خانواده‌هایی با مشکلات بسیار سنگین در جامعه داشته‌اید چرا برای معرفی این افراد حهت شناسایی خیران و نیکوکاران از طریق رسانه کوتاهی شده و آیا نمی توانستید قبل از شناسایی این خانواده توسط یک گروه جهادی تهرانی، خودتان این خانواده را به رسانه‌ها معرفی می‌کردید تا به عنوان گوش شنوا و صدای رسای محرومان برای آنها چاره‌جویی می‌کردند.

سوال از مسئولان به خصوص مسئولان دستگاه‌های حمایتی این است که چرا باید رسانه از طریق یک گروه جهادی غیر بومی از وضعیت بحرانی چنین خانواده‌هایی با خبر شوند البته و صد البته که در معرفی چنین خانواده هایی به مسئولان ارشد استانی برای چاره جویی نیز کم کاری شده است.

به گزارش فارس، یکی از دلایل عقب ماندگی و محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد عمل به وظیفه‌ها تنها در چارچوب ساعات اداری و چارت سازمانی است به این معنا که برای رفع محرومیت و مشکلات فراتر از ساعت کار اداری اقدام آنچنانی انجام نمی‌شود.

با همه این تفاسیر خیران و افراد نیکوکار بدانند چسبیده به شهر یاسوج خانواده‌‌ای با ۴ معلول و یک پدر دردمند و علیل تنها با حقوق و مستمری ناچیز بهزیستی روزگار سپری می‌کنند و اگر گروه جهادی شمس به فریاد این پدر بیمار و علیل نرسیده بود تنها یکی دو ماه دیگر این خانواده علاوه بر درد نان و رنج بیماری و معلولیت باید با یتیمی هم دست و پنجه نرم می کردند.

اما فرشته نجات این خانواده دردمند گروه جهادی شمس با مدیریت محمد نوری‌زاده بود که به فریاد آنها رسید.

نوری‌زاده می‌گوید گروه جهادی شمس در زلزله و بحران سی‌سخت نیز ۱۲ سفر به شهرستان زلزله‌زده دنا و شهر سی‌سخت داشتند برای ۴۰۰ دانش‌آموز لوازم التحریر تهیه کردند و ساخت و تکمیل ۸ خانه را در این شهر زلزله‌زده در دستور کار قرار دادند که در شرف بهره‌برداری است.

نوری‌زاده می‌گوید: تعداد ۴۴ نفر از ورزشکاران مستعد و قهرمانان سی سختی را تحت پوشش قرار دادیم و برای ۸۰ دانش آموز دختر نیز جشن تکلیف برگزار کردیم.

مسئول گروه جهادی شمس در خصوص کمک به خانواده دردمند چسبیده به شهر یاسوج می‌گوید این خانواده را از ۳ ماه پیش تاکنون تحت پوشش قرار دادیم در طول هر ماه یک پکیج ویژه به قیمت بیش از یک و میلیون تومان در اختیار آنها قرار می‌دهیم لباسشویی به همراه سه عدد ویلچر معمولی و یک عدد ویلچر برقی ۴۰ میلیون تومانی در اختیار آنها قرار دادیم.

وی گفت: اما مشکل اصلی آنها در حال حاضر مسکن است که برای این کار نیز ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم هر چند دستگاه‌های خدمات‌رسان و سایرین نیز قول کمک تا ۱۵۰ میلیون تومان داده‌اند اما خانه آنها را با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان نمی‌توان ساخت به همین خاطر به دنبال کمک نیکوکاران هستیم.

نوری‌زاده با بیان اینکه همه کارهای خود را مدیون امام رضا(ع) هستیم یادآور شد: جالب است بدانید که همه این کارها و سفرها و برنامه‌ها را در روزهای چهارشنبه امام رضایی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول