اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قوانین زائد در مسیر تولید و اشتغال در اصفهان احصا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: قوانین و مقررات زائد در زمینه تولید و اشتغال استان اصفهان را باید احصا و در صورت نیاز به قانون جدید، اقدام لازم را از طریق ارگان‌های مسؤول پیگیری کرد.

قوانین زائد در مسیر تولید و اشتغال در اصفهان احصا می‌شود

سید حسن قاضی‌عسگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۴ در استان تشکیل شد، اظهار داشت: این کارگروه در استان بسیار موفق بوده و بر اساس اطلاعاتی که اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی به دست آورده‌اند و نظرسنجی کرده‌اند حدود ۸۰ درصد مراجعانی که به این کارگروه آمده‌اند مشکل‌شان حل شده و رضایت داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه تصمیم‌های اتخاذ شده توسط دستگاه‌های اجرایی نباید به تولید و اشتغال استان ضربه بزند، گفت: حدود ۲۰ درصد از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید راضی نبودند، چون در این کارگروه قضاوت انجام می‌شود و ممکن بعضی از افراد ناراضی شوند، در کل بسیار راه‌گشا بوده است.

وی با بیان اینکه خبر خوبی که می‌توانم بدهم این است که این کارگروه کاملاً به روز شده و هفتگی پرونده‌ها بررسی می‌شود، افزود: کارخانجات بسیاری در استان اصفهان به صورت راکد و یا تعطیل بوده‌اند و این کارگروه دوباره آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانده است، مانند کارخانجات نساجی، پلی‌اکریل و کاشی اصفهان؛ بیش از ۱۲ هزار پرونده در این کارگروه بررسی و حکم داده شده است.

قاضی عسگر با اشاره به قوانین دست پاگیر و مقررات زائد در ایجاد اشتغال بیان کرد: حدود ۲ سال است که هیأتی در وزارت اقتصاد تشکیل شده و فعالان اقتصادی و دستگاه‌ها اجرایی بعضی از قوانینی که احساس می‌کنند زائد و دست و پاگیر است را آنجا می‌فرستند و لغو می‌کنند و تاکنون بسیاری از این ضوابط لغو شده و کار راحت‌تر شده است؛ در سایت وزارت اقتصاد قوانینی که حذف شده، وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: قوانین و مقررات زائد در زمینه تولید و اشتغال استان اصفهان را باید احصا و در صورت نیاز به قانون جدید، اقدام لازم را از طریق ارگان‌های مسؤول پیگیری کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح بانکداری الکترونیک در استان افزود: بر روی این طرح در استان کار شده و پیشرفت خوبی داشته است و بانک رسالت یکی از بانک‌های پیشتاز در این زمینه بوده است که بسیاری از کارها را الکترونیک انجام می‌دهد و این بستگی به مردم دارد که چقدر از بانکداری الکترونیک استقبال کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول