اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| ۱۴ پزشک‌ متخصص و ۶ پزشک عمومی در بیمارستان سروستان فعال هستند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروستان در پاسخ به مطالبه ثبت شده مردمی در سامانه فارس من مبنی‌بر کمبود پزشک در بیمارستان سروستان از فعالیت ۱۴ پزشک‌ متخصص و ۶ پزشک عمومی در بیمارستان سروستان خبر داد.

فارس من| ۱۴ پزشک‌ متخصص و ۶ پزشک عمومی در بیمارستان سروستان فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، بیمارستان یکی از اصلی‌ترین اجزای نظام سلامت محسوب می‌شود و امروزه مراکز بیمارستانی با وجود پیشرفتی که داشته‌اند هنوز جوابگوی بسیاری از بیماران نمی‌باشند و بیمارستان شهرستان سروستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگرچه در سال‌های اخیر نظام سلامت توانسته است با استفاده از راهبرد مراقبت‌های بهداشتی اولیه به پیشرفت‌هایی در سطح کلی سلامت مردم و بالا رفتن شاخص‌های مربوط به آن برسد، اما همچنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، دسترسی و رضایت مندی مردم از خدمات سلامتی است به همین منظور پیگیر یکی از مطالبات مردمی با عنوان " بیمارستان سروستان مکانی مجهز ولی بدون پزشک متخصص" در سامانه فارس من شدیم. 

در این مطالبه مردمی که عمده بحث به سمت کمبود پزشک کشیده شده است گفته شده: "در درمانگاه این بیمارستان اسامی پزشک عمومی و متخصص، به بیماران این شهرستان ارائه خدمت می‌کنند ولی در اکثر مواقع هیچ کدام از این بخش‌ها فعال نیستند و یا پزشکی که از شهرهای دیگر به بیمارستان می‌آیند با عجله و فقط چند ساعت وقت خود را به ویزیت بیماران اختصاص می دهند.

در قسمتی دیگر از مطالبه آمده: بیمارستان در حالی تجهیزات به روز و کامل و دارای ساختمان نوساز و پیشرفته دارد که به خاطر نبود پزشک، همه این امکانات در بیمارستان خاک می خورند و بیماران مجبور هستند برای درمان به شهرستان‌های اطراف بروند."

در همین خصوص با سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروستان گفتگو کردیم که وی در پاسخ گفت: در خصوص مطالب عنوان شده و دقت نظر راجع به موضوع مهم سلامت جامعه، بیمارستان شهدای سروستان دارای ۳۲ تخت فعال و بخش‌های مختلفی مثل دیالیز، اتفاقات بستری، زایشگاه، اتاق عمل، کلینیک ویژه و پاراکلینیک، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی، هولترینگ و فیزیوتراپی می باشد.

فاطمه عزیزی گفت: این قسمت ها که توسط ۱۴ پزشک‌ متخصص و ۶ پزشک عمومی که همگی فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر علوم پزشکی بوده و برخی از آنها دارای چندین سال سابقه کار و تجربه می باشند به همراه دیگر کارشناسان و تکنسین ها و کارکنان بیمارستان علی رغم شرایط نامطلوب کرونایی و محدودیت ها و سختی های ناشی از این وضعیت، خدمات با ارزشی را به شهروندان ارائه داده اند.

وی در ادامه گفت: در ۹ ماه گذشته ویزیت ۱۸ هزار نفر از شهروندان سروستان توسط پزشکان متخصص و ویزیت ۲۸ هزار نفر از شهروندان توسط پزشکان عمومی صورت گرفته است. 

سرپرست شبکه بهداشت با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در سال اخیر ادامه داد: انجام  ۶۹ عمل جراحی با توجه به لغو جراحی های غیرضروری، انجام ۷۵ مورد زایمان در بخش زایشگاه، انجام ۷۲۰ واحد دیالیز برای بیماران کلیوی، انجام ۲۴۰۰ مورد سونوگرافی، ارائه خدمات به ۴۳۰۰ نفر از شهروندان در بخش رادیولوژی و مراجعه ۱۷۸۰۰ نفر به آزمایشگاه و انجام بیش از ۱۸۰ هزار تست تشخیصی صورت گرفته است.

فاطمه عزیزی در ادامه افزود: اقداماتی نیز در راستای توسعه ارائه خدمات صورت گرفته است مانند جذب ۲۸ نیروی پیمانی و ۵ نیروی طرحی جدید که حدود ۹۰ درصد آنها از جوانان تحصیلکرده شهرستان هستند و در همین راستا نصب و راه اندازی چندین دستگاه جدید در بیمارستان با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان شامل، دستگاه های دی دی آر، ونتیلاتور، سونوگرافی و دو دستگاه بای پپ هستند.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده گفت: برگزاری اردوی جهادی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و ناحیه مقاومت بسیج سروستان و حضور بیش از ۳۰ متخصص در ۳ روز و ویزیت بیش از ۱۲۰۰ نفر از شهروندان توسط این متخصصین صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ضمن ابراز امیدواری در پیگیری های صورت گرفته توسط شبکه بهداشت و شورای خیرین تامین سلامت شهرستان گفت: مراحل اولیه کسب مجوز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی جدید سروستان انجام شده است که امیدواریم گامی در جهت رضایت مندی و سلامت بیش از پیش شهروندان باشد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول