اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بیماران پرخطری که در جدال با کرونا پیروز شدند/ پیرمرد 90 ساله کرونا را شکست داد

یک پیرمرد ۹۰ ساله، یک بانوی باردار و یک بیمار پرخطر دارای بیماری زمینه‌ای، طی دو هفته گذشته با تلاش شبانه‌روزی کادر درمان در جدال با کرونا پیروز شده و با حال مساعد از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بیماران پرخطری که در جدال با کرونا پیروز شدند/ پیرمرد 90 ساله کرونا را شکست داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، طی ۱۹ ماهی که از شیوع کرونا ویروس در کشور می‌گذرد، افراد بسیاری به کرونا مبتلا شده و روزهای سختی را در مقابله با این بیماری سپری کرده‌اند. در این میان تعداد زیادی جان باخته‌اند و برخی دیگر توانسته‌اند جان سالم به در برند.

تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان که به صورت جهادی از ابتدا تا به امروز پای کار سلامت مردم ایستاده‌اند در این راه مثال‌زدنی است، پزشکان و پرستارانی که تا پای جان خود در مقابل این بیماری سینه سپر کرده و برای نجات جان همنوعان‌ آنها از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

خبر بهبودی یک سالمند ۹۰ ساله در بیمارستان شهید فقیهی شیراز، سلامتی یک مادر باردار و جنینش پس از یک هفته جدال با کرونا و قطع امید پزشکان از وی یا بیمار دیگری که با کلیه پیوندی و درگیری بیش از ۹۰ درصدی ریه به بیمارستان مراجعه کرده بود نشان از لطف و اراده پروردگار و همچنین تلاش و خدمت کادر درمان است.

حسینی، پزشک‌ معالج مادر بارداری که با سن بارداری ۲۹ هفته به بیمارستان مراجعه کرده بود، به خبرگزاری فارس گفت: این بیمار که به گفته خودش در مراسم عروسی به کرونا مبتلا شده بود، حدود ۱۰ روز پیش با علامت تنگی نفس به بیمارستان حضرت زینب(س) مراجعه کرد بود که در پی اقدامات اولیه مشکلش برطرف نشده و با درگیری ۹۰ درصدی ریه به بیمارستان شهید فقیهی منتقل شد.

وی افزود: در گیری ریه به حدی بود که مادر زیر دستگاه قرار گرفت و تصمیم بر این بود که زایمان وی سریع‌تر انجام شود تا جنین زنده بماند، اما با نظر مشورتی پزشکان به وی فرصت داده شد و به لطف خدا و تلاش همکاران این بانو پس از یک هفته بستری در بیمارستان با سلامت خود و جنین از بیمارستان مرخص شد.

بیمار دیگری که در این بیمارستان جان دوباره‌ای گرفت، پیرمردی ۹۰ ساله بود که با نارسایی کلیه و مشکلات دیگری چون از کارافتادگی ۴۰ درصد ریه به بیمارستان مراجعه کرد.

به گفته سلطانی، مسؤول بخش آی سی یو کرونا سه این بیمارستان، این بیمار نیز با درگیری ۹۰ درصدی ریه یک هفته در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفت و روز گذشته با بهبودی نسبی مرخص شد.

سلطانی افزود: همچنین فرد دیگری که پیوند کلیه انجام داده بود و مشکلات زیادی داشت نیز پس از ۸ روز از زیر دستگاه خارج شد و حال عمومی وی بهتر است و احتمالا طی چند روز آینده مرخص خواهد شد.

این بانوی کادر درمان با بیان اینکه گرچه شیب موج پنجم نزولی شده اما هنوز در بیمارستان‌ها تخت خالی نیست، گفت: شرایط همچنان هم خطرناک است و رعایت بهداشت و پرهیز از حضور در تجمعات هنوز هم حرف اول را می‌زند بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم تا با کادر درمان همراهی کرده و از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها بپرهیزند و مراقب سلامت خود باشند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول