اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«صدف» دانشجویان کرمانشاه را توانمند می‌کند/ ورود جدی صنعتگران در حمایت از استارت‌‌آپ‌ها

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، از اجرای طرح «صدف» به منظور توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: برنامه توسعه استان بر سه محور کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی مورد توجه استارت‍اپ‌ها و واحد‌های فناور قرار گرفته است.

«صدف» دانشجویان کرمانشاه را توانمند می‌کند/ ورود جدی صنعتگران در حمایت از استارت‌‌آپ‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیامک آزادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سومین دوره طرح «صدف» به منظور توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در سطوح پایین‌تر تحصیلی و حتی دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان آشنایی لازم با حوزه کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه را کسب نمی‌کنند، به همین دلیل طرح صدف که امسال سومین دوره‌‌اش است، اجرا می‌شود.

 رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، هدف این طرح را طراحی مسیر آینده حرفه‌ای افراد و کمک به نقش‌آفرینی آن‌ها در اکوسیستم فناوری استان اعلام کرد و گفت: این طرح در چهار فاز اجرا خواهد شد.

آزادی گفت: فاز اول و دوم این طرح در قالب کارگاه‌های تخصصی  و با موضوع  تقویت مهارت‌های عمومی و مهارت‌های تخصصی خواهد بود.

وی ادامه داد: فاز سوم این طرح در قالب برگزاری تورهای تخصصی، آشنایی با واحد‌های فناور موفق و انتقال تجارب آنان خواهد بود و فاز چهارم شامل معرفی افراد به استارت‌آپ‌ها و  واحد‌های فناور جهت جذب، یادگیری و کارآمد شدن و یا فراهم کردن شرایط ورود آنان به این حیطه جهت تجاری‌سازی ایده‌هایشان خواهد بود.

آزادی با بیان اینکه ظرفیت دوره ۱۰۰ نفر است، گفت: در اصل هزینه دوره برای هر نفر،  ۵۰۰ هزار تومان است که پارک علم و فناوری ۹۰ درصد این مبلغ را تقبل می‌کند یعنی متقاضیان فقط ۵۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان از طریق سایت KTI.IR می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند، مهلت ثبت‌نام دوره صدف را تا پایان شهریورماه اعلام کرد و  گفت: دوره از اواخر مهرماه  آغاز می‌شود و اکثر کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار  خواهند شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار داشت: در این دوره کارگاه‌هایی با عناوین خودشناسی، تحلیل شخصیت، طراحی مسیر حرفه‌ای و توسعه فردی، ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، رزومه‌نویسی، تحلیل اختصاصی و آزمون شخصیت افراد، برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدرسین  این دوره  همگی از اساتید متخصص و باتجربه  هستند که سابقه فعالیت عملی در حوزه‌های مدنظر را داشته‌اند و این دوره می‌تواند انگیزه و توانمندی لازم را در  افراد ایجاد کند.

آزادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضعف سرمایه‌گذاری در مورد ایده‌ها و تجاری شدن آن‌ها و تبدیل به یک کسب و کار پایدار، گفت: بسیاری از صاحبان ایده توان سرمایه‌گذاری برای اجرایی کردن ایده خود را ندارند و نیازمند حمایت ملی و  سرمایه‌گذاران هستند.

وی در ادامه به موضوع  واحد‌های تحقیق و توسعه در صنایع بزرگ استان و همکاری آن‌ها با پارک علم و فناوری کرمانشاه پرداخت و بیان داشت: با این کار نیازهای واحد‌های صنعتی برآورده می‌شود و هم واحدهای فناور می‌توانند از توان بالای صنایع بزرگ در سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه، مژده داد به زودی شاهد ورود جدی صنعتگران در حمایت از استارت‌‌آپ‌ها خواهیم بود.

آزادی با اشاره به قابلیت و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی و گردشگری، گفت: برنامه توسعه استان بر سه محور کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی تدوین شده و این موضوع باید مورد توجه استارت‍اپ‌ها و واحد‌های فناور قرار گیرد.

وی در بخش پایانی این نشست خبری در پاسخ سؤال خبرنگار فارس در خصوص میزان عملیاتی شدن ایده‌ها و طرح‌هایی که در پارک علم و فناوری به آن‌ها پرداخته شده، اعلام کرد: از واحد‌هایی که تحت حمایت ما هستند حدود ۷۰ درصد آن‌ها موفق بوده‌اند یعنی کسب و کار آن‌ها راه‌اندازی شده و محصولات خود را بفروش رسانده‌اند.

آزادی گفت: همچنین بیش از ۱۷۰ واحد در مرحله رشد هستند، یعنی توانسته‌اند از شخصیت حقیقی به شخصیت حقوقی تبدیل شوند و یک شرکت فناور  را راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول